Laluan Iklan..clik2x for more details ^_^

.: Belajar DIAM dari banyaknya BICARA Belajar SABAR dari sebuah KEMARAHAN Belajar KESUSAHAN dari hidup SENANG Belajar MENANGIS dari suatu KEBAHAGIAN Belajar KEIKHLASAN dari KEPEDIHAN Belajar TAWAKKAL dari UJIAN Belajar REDHA dari satu KETENTUAN.. :.

Clik..clik..

Wednesday, July 23, 2014

.: berbuKa di KampuNg : coBaaN.. :.

As salam...

Salam ramadhan ke-25...
Sekejap sangat berlalunya hari-hari di bulan ramadhan kali ni..
rasanya belum tempek pic makanan masak sendiri kot ramadhan kali ni..
memang takde ambil gambar pun..
masa pantas berlalu..
weekdays, balik dah jam berapa..
beli siap jer..
sampai rumah siapkan hidangan.
sampai waktu terus berbuka..

weekend pula..
banyak benda nak disettlekan..
ada juga masak sendiri ..
menu biasa2 ajer..
buat itu ini, dah berbuka..kemas..siap!

huu...
demikianlah peredaran masa..
tanpa sedar dah di hujung hujung ramadhan..
sayunya. :'(
entah bertemu atau tidak ramadhan berikutnya...huu...

****----*****
ok, berbalik tajuk..
sabtuahad minggu ke2 ramadhan..
balik kampung si abahnye @ pontian..
jumaat malam bertolak, sampai dkt nak sahur dah..
giler mengantuk sgt time balik tu...
mama memang pengsan terus tk sedar masuk je kete..
si abah pulak beberapa kali berenti sebab mengantuk..
katanya berapa kali jugak macam weeng je time drive..
uuuiihh bahaya!
maklum balik di hari bekerja lepas berbuka..
badan penat dan mengantuk..
mujur selamat sampai walaupun lewat sikit dari kebiasaan..huu..

sebab belum ada n3 makanan, moh kita tempek gambar makanan ye..
menu di hari pertama dan kedua berbuka di kampung..
mak aiih.. punya banyak makanan, senak perut dibuatnya...

sebenarnya, plan takmau ambil nasi sepanjang ramadhan ni..kekunun diet la tu...
tapi air manis, makanan lain2 bedal jer...kikiki...
(nak berdiet atkin tak mampu lagi...huhu..)
tapiii sudahnya ke laut juga, bila balik kampung...
kena juga ambil nasi, penat MIL masak banyak2 kan..kecik ati pulak nanti..hii...
dah tu, berbuka makan nasi..
dalam jam 9 ke 10pm pulak..
menu kedua pulak..berat jugak...
day1 - soto
day 2 - laksa utara..

phewww... sabo jerlah kan..
makan sampai 2 kali..berat2 pulak tu..
memang cobaan sungguh la..hihi...
apapun tq MIL .. suka masak banyak banyak kalau anak menantu balik...hii...

sekarang, sebolehnya tak ambil nasi..
sahur pun cuma oat dengan ratah lauk or sup..herm... harap2 berpanjangan la semangat ni...hiii...

ok ok... moh tempek pic sket..
tak interframe semua pun menu..
makin kurang mood mengambil gambar sekarang..huuu..

p.s PrayforGaza#PrayforMH17...

10 comments:

mama ka0ri said...

kita pon jarang masak..banyak yg dibeli di pasar ramadhan..gara2 sakit gigi..huhu..

kejap je mase berlalu kan..

NzA said...

mmg cepat sungguh masa berlalu...sedih n sayu pulak rasa hati mengenangkan Ramadan dah nak kepenghujung nie.

Yah meriahnya lauk pauk tu....

LYAfrina said...

eina.. mmg best bbuka dgn family.. lg2 lauk kampung.. mmg x mampu la nak menolak dr makan nasi.. xpe la eina.. xyoh diet2.. lg sihat ni.. mkn je.. tp kna bpada~pada la..

Nad MamaZN said...

nyumnyum!
nampak sedap lagis seronok berbuka reramai kan..
kak, kg hubby akak ada buat burasak x?

aTieYusof Family said...

Seronok berbuka dgn keluarga, makan ramai2.. makanan pun pelbagai..:)

eima said...

syok nye berbuka ramai2....kami pun setiap sabtu ahad berbuka kat rumah MIL.. besh sbb tak yah masak ... hihihihi

::NureeN:: said...

betoi la eina.. cpt st rasanya masa berlalu dh nk raya...
wahhh menu menarik kalbu
mau nyerr x telan air lior

kayyana said...

tahun ni kita lagi nak berbuka dengan family kat kampung.. klu kt kg memang meriah dengan bermacam macam juadah.. tuko tuko dengan jiran sebelah sebelah... mmg best sgt.. huhuu

Masya said...

blk waktu lps kerja mmg terasa sikit penatnya.. tang ngantuk tu mmg kena rehatlah .. kalau kg jauh itulah keseronokkannya...

berbuka ramai² ni mmg seronokkan mcm² ragam blh tgk.. masa nilah nak borak sakan.. nnt² xtaulah bila jumpa lg.

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Memang best berbuka ramai2 ngan family..meriah..lily kat kampung ni barulah dpt merasa berbuka ramai2..menu pun berbagai2.. :)

Related Posts with Thumbnails