About

Friday, May 16, 2014

.: BiLa di kampuNG :.

As salam..

Salam Jumaat yang Mulia..

cerita dah selang seli dah..
sepatutnya, nak stori pasal Majlis pada 3mei lalu @kampung Pontian Johor
Majli kenduri Akekah, Doa Selamat dan Tahlil~

tapi sebab nak shortkan stori untuk hari jumaat ni..
moh tempek aktiviti si anak-anak kat kampung dulu..
ooh..time ni, hari dah nak balik KL semula..
siap siap, kemas kemas apa yang patut..

ole-ole dari kampung - nenas terbaik dari ladang dan pisang terbaik dari kebun ^_^

banyakkan nenas - bawa balik hampir 2 guni ke KL, edar kepada cikgu sekolah arif, adikkakak, anak sedara, ibu pengasuh anak-anak dan bawa ke ofis..sedap sangat nenas ni - manis!

akeem yang sibuk menolong juga..

aiyooo.. dikelek camtu jer pisang sesikat.. patut la baju kotor sangat, terkena getah pisang ni la..huhu~

pose mengcangkung dua beradik..hihi~

4 sepupu~

lagi~
di ladang nenas pula..
si abah jerlah interframe.. sebab mama dan anak-anak tak follow pun..hihi..


luas ~ saujana mata memandang..
ooh ladang nenas ni, bukan sendiri punya..
adik ipar punya abang yang punya.. hihi..
dapat ambil free jer..lalala...

pisang je ambil di kebun FIL
^_^

sekian.. selamat berhujung minggu..
moga hujung minggu yang bermanfaat untuk semua.. ^_^

9 comments:

Nad MamaZN said...

untung la... banyak nenas tu ...
ada lebih lg? hheheeheheh

mummy_ayu said...

wah..seronoknya...berkebun..
banyaknya nenas..nampak manis2..

NzA said...

banyak tu..nenas johor mmg trbaiklh..wah abah arif ada kebun nenas ye kt kg...

azrinna nur said...

Johor dan nenas tak dapat dipisahkan. Pernah sekali datang kat rumah kawan kat belah2 utara bertanya "rumah mesti banyak pokok nenas" padahal sepohn nenas pun tak ada.

eima said...

wahhh best gile dpt hasil ladang gitu ... sronok berbudi ngan tanah dpt hasil klu kena gayanya

cik hani said...

wah.rezeki.

bestnya kalau ada kebun dan ladang kan

kayyana said...

byknyeeeee nenas.. nak sikittt... heaven gile dok kg kalau mcmni punye hasil.. pisang nenas ape lagi kak? hehehe

Masya said...

BANYAKNYA NANAS.... TP SY X BLH MAKAN BNYK LIDAS KAT LIDAH.. KALAU BUAT AIR OK REBUS MINUM HIHIHIHI

sue zainun said...

sedapnya nenas kalau wat pajeri nih