About

Monday, April 7, 2014

.: 2 ApRiL : juMpa eMak - menUnaikaN umRaH :.

As salam...

Bertemu lagi kita..
Salam hari Isnin..sudah di bulan April..
bulan hari lahir en suami kite ^_^

semalam, tanggal 6 April  - Selamat Hari Lahir buat en suami ~ sayang selalu ~ moga Allah sentiasa merahmatimu.. Amin.. ^_^

*******
2 April lalu, rombongan bas TH Travel dari Kedah sampai di KLIA
mak a.k.a Tok Kedah anak-anak ni juga turut serta dalam rombongan itu
bersama 5 kenalan lain dari kampung mama..
Alhamdulillah.. sempat jumpa kawan-kawan mak yang akan temani mak di sana..

sebelum kami berangkat ke KLIA, mak dah pesan supaya bawakan bekalan untuk makan tengahari..
boleh menjamu selera bersama 5 sahabat mak yang lain..
mama cuma masak nasi berlauk ayam masak merah dan acar timun
kakak pula bawakan, sambal sotong, ikan goreng dan sayur goreng kacang..
berkelah kami di KLIA, hahaha.. belasah jerlah.. tempat duduk semua full, mujur dapat port paling hujung..dengan alas tempat duduk lupa nak bawa..huu..

ooh, mak dan bas rombongan bertolak dari Baling kedah, 1hb April malamnya tu lagi..
sampai KLIA dah pagi 2 hb..

kami adik beradik pula, tunggu anak masing-masing balik sekolah jam 12 tengahari
sedang elok la, sampai KLIA jam 2 ..

jom layan gambar yang ada, terkilannya... tak ambil pun gambar ramai-ramai..
mak dan kawan-kawannya.. semua pun candid punya gambar jer..
mak dah berangkat baru teringat.. :(

en abah yang snap ni, ambilkan pass untuk Mak~12 april mak balik. ^_^

ini sepatutnya gambar nak last-last ni.. dengar penerangan sebelum berangkat masuk~

Makan dulu~ mak dan sebelahnya tu, kawan mak.. (mak kepada kawan mama semasa zaman sekolah rendah dulu, sampai sini, jadi pula jejak kasih, lama tak jumpa kawan ni.. maknye bagi no.tel.. terus dapat bercakap dengan dia.. 22tahun kot tak dengar suara member sekolah tu..dia kat kampung.. ^_^)

port kami.. hehe~

kak yong juga turut serta datang hantar tok ^_^

akeem sama sibuk kan.. isk..isk.. makan time.. lapar la masing-masing~

kakak ~ kak yong (anak sedara) ~ me!


abang arif yang sentiasa berselera, makan bertambah oo.. tak kira di mana berada =P

si mama tu lapar la tu, tapi tahan jer dulu..kasi laluan orang yang nak berjalan jauh dulu..hehe~

kami di sana dari jam 2pm-6 pm.. bayangkan la macamana gaya nak mengawal anak-anak tu kan.. si akeem si abang si amzar, sama jer semua.. berlari macam kat rumah je dibuatnya.. kasut pun dah tak pakai..ngee..~

around jam 5pm panggilan untuk mendengar taklimat.. habis taklimat lama jugak, 530pm jugak kot..

my kakak no.4 , kak mah, muka ada senyum.. tapi aina demam ni, batuk dan muntah.. kesian..huu~

port terbaek nak bagi akeem duduk diam barang seminit dua..huu~
ikutkan jadual penerbangan..jam 650pm berlepas..
menghampiri jam 6pm sudah berangkat masuk..
tengok tok dari atas..

rasa sayu tiba-tiba~ :(

mak.. :'(

zoom in. Alhamdulillah.. dapat mak berangkat menunaikan umrah.. panggilan Haji belum tiba lagi..umrah dulu ye mak..
bersyukur mak dapat berjalan jauh..
kalau diingat balik, dulu-dulu (masa arwah ayah masih ada-sebelum tahun 2001)
mak tak boleh berjalan jauh..
naik kereta jauh sikit jer, mak dah muntah-muntah, pening dan tak larat nak bangun sampai beberapa hari..
Syukur, masa berlalu.. dan perubatan pun kian maju..
ada ubat dan penampal khas di perut untuk hilangkan rasa tak selesa tu..
bermula tahun bila mama dah lupa..
mak mula, beranikan diri untuk naik kereta berjalan jauh..
lama-lama biasakan diri, mak makin OK..
dan sekarang Alhamdulillah.. boleh pergi lebih jauh untuk menunaikan ibadah umrah..
Syukur...
moga ada rezeki mak untuk panggilan Haji pula nanti.. Amin..
12 April.. mak dijadualkan balik.. moga selamat perjalanan mak nanti

sempat lagi, ajak bergambo sat..1 family..hehe~
p/s doakan kesihatan mak dalam keadaan baik saja hendaknya, sabtu lalu dapat panggilan no.talian dari Saudi Arabia.. Rasa lega bila dapat dengar suara mak dari kejauhan.. sekurang-kurangnya tahu mak sihat di sana.. moga ibadah umrah mak dipermudahkan perjalanannya..Amin..

14 comments:

amy said...

Alhamdulillah semoga mak has dapat umrah yang mabrur bestnya kan dapat gi umrah :) inshaaAllah dapat gi Haji pulak lepas ni :).Amin.

::NureeN:: said...

amin....
insyaALLAH.. segalanya dipermudahkan...
semangat tgk abg long, tgk anak2 berselera mkn, kita jd kenyang kan :)

eima said...

alhamdulillah ... kite tah bila nk dpt panggilan ilahi ni kan .. syok je tgk org dpt pi mekah ....

Iela Fazielah said...

semoga mak ina sihat dan mudah sepanjang mengerjakan umrah nnt.. dan selmat pergi dan balik..amin

Rizziela said...

wah...bestnya..siap berkelah lg

Ct Norfatimah said...

Sob..sob...ttiba sayu tgk mak betul2 happy dpt pergi menunaikn umrah....semoga dpermudahkn segala urusan...

NzA said...

wah meriahnya berkelah ramai2 sblm berangkat....
moga dipermudahkan.

Nad MamaZN said...

alhamdulillah..sebak plak rasa huhu...
moga tok dapat beribadah dgn baik kat sana, diberi kesihatan yg baik2.. dan selamat sampai malaysia dgn baik jugak

YanIrfanZur said...

happy belated bday buat yr hb..

semoga mak mamalieya slmt menjalankan ibadah umrah

siap berkelah ye kt KLIA tu..

eh rombongan ni dr Baling ke, lieya org baling ek?

Cik Anita said...

Salam singgah sini :)

Alhamdulillah.. Rasa macam happy kalau tengok ada orang menjalankan ibadah umrah. Teringat mak di kampung, saban tahun menginginkan panggillan Haji. Tapi masih belum ada rezeki..

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Selamat mengerjakan ibadah umrah buat mak eina...moga dipermudahkan segala urusan..mendapat umrah yg mabrur..

Ayah lily pun balik 12hb ni..ikut rombongan umrah dr kl..maybe sama2 mak eina kot...13hb pagi sampai kl...belum rezeki ayah lily utk mengerjakan umrah kali ni atas nasihat doktor sbb kesihatan yg masih x mengizin kan...

Lily@MamaZaraZareef said...

selamat menunaikan ibadah umrah utk mak eina yek..=)..btw, april pon bulan bday husbnd kite..hihihi

Masya said...

sejuk hati klu dah dgr suara mereka kan.. yg penting selamat, sihat disana... insyaallah doakan yg baik².. allah permudahkan..

nieda said...

Semoga mak eina dpt mengerjakan ibadah umrah di sana dgn baik