About

Tuesday, March 4, 2014

.: CeRita di TaDika - pencaPaiaN-nya :.

As salam..

salam hari Selasa..

cerita berkenaan tadika si abang Arif.. Tadika Kemas Nur Suria..
23.02.2014 lalu ada jalankan mesyuarat pertama - katanya sesi suaikenal dan penyampaian hadiah untuk pertandingan mewarna yang telah diadakan jumaat sebelum tu..
mama dan abah pergi together2, bawa bersama akeem..
first time, harus bagi komitmet penuh...
eh seterusnya juga, harus bagi komitmen kan.. hee~

tidak pula di beritahu, ada sesi persembahan anak-anak dan cabutan bertuah dan sebagainya..
sekadar memaklumkan, ada hadiah misteri bagi ibubapa yang datang secara berpasangan..

nak tau apa hadiah misterinya ?
hehe.. dapat diskaun untuk Yuran bulan berikutnya.. ^_^
Alhamdulillah, pandai diorang bagi tarikan kan.

ok, berbalik kepada cerita program di tadika..
setelah tetamu khas sampai, majlis bermula dengan persembahan anak-anak 
tak sangka pula si mama, dalam barisan ramai kanak-kanak 6 tahun dan sebahagian kecil 5 tahun tu..
terselit si abang arif di situ, kawan yang selalu disebut nama pun ada juga..
'adam' dan 'ijat'.. elok lah tu.. dia di tengah.. ^_^
tak sangka pula, si abang yang agak 'pelat' sikit tu terpilih oleh cikgu...
majlis bermula dengan bacaan ikrar, lagu negaraku dan lagu tadika mereka..
oooh semangat mama tengok si abang..^_^
kagum sekejap si mama.. (haruslah kan.. anak sendiri ;P)
kat rumah dia tak cakap pula, masuk bahagian menyanyi..
cuma ada dengar dia menyanyi2 tu ada lah..
(baru 2 bulan belajar di situ kan..)

dan semasa keputusan untuk acara mewarna tu nak diumumkan..
mama macam tak yakin jer arif boleh dapat juga hadiah..
maklum, ramai budak perempuan, budak perempuan kan jenis cermat mewarna..
memang tak bagi harapan pun.. sekali masa diumumkan tempat ke-5, cikgu dah siap2 suruh dia standby untuk keluar ambil hadiah..
waaaah.. cayalah! 
tempat ke-5 pun, not bad... still mama kagum ok.. ^_^
syabas bette! =P

dan seperti di jangka, tempat ke-4, 3 , 2 dan 1 adalah milik budak gegirl..
^_^

jom tengok hasil mewarna arif yang meraih tempat ke-5 tu..
dengan tema, buah-buahan~

ini mama dah siap liminate kan lagi, kenangan kan..untuk hasil kerja pertama yang bermakna..hehe~
hadiah yang diterima berupa~
beg ben10, tabung dan tuala~

ini budak abang bersama hadiahnya.. suka sangat dia ^_^

muka blur semasa dipanggil ambil hadiah..hee~

bacaan ikrar~

spot 'dimana arif'... rasanya depan-depan majoriti budak 6 tahun.. kira senior sket la..
dan selesai sesi persembahan dan penyampaian hadiah..
diteruskan dengan mesyuarat PIBG..
dan lantikan ahli jawatan kuasa baru..
En abah terpilih jadi AJK.. 
sila berkhidmat penuh dedikasi ye en abah kalau ada program nanti.. ^_^

barisan AJK dilantik~bersama guru-guru dan tetamu khas~
ooh tempek gambar dak akeem juga..
walaupun tak behaved sepanjang program tu..
tapi dia buat hal sendiri jer..
main kerusi .. tolak-tolak.. depan belakang depan belakang..
boring la tu..hee.. dari jam 730 sampai di tadika..
balik dah around 11am... ^-^

tengah khusyuk layan kucing di hphone abah~
sebelum bersurai, ada jamuan makan.. minum pagi cum makan tengahari sekali..
sebab ada nasi berlauk! ^_^
Alhamdulillah... kenyang ~
^_^

p/s moga terus maju jaya hendaknya si abang.. in sha Allah.. Amin..

6 comments:

mummy_ayu said...

wah..cayalah Abg Long..congrats!!!
harus la Mama bangga..hero pandai....keep it up key!!

Nad MamaZN said...

Wahhh! Bangga ngan abg arif!
Moga terus maju k!

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Wah..tahniah Arif...cantik jer dia mewarna...hadiah pun best... ^^

Cho Zila said...

ehm okler tu tahniah.. nampak cantik gak warnanyer.. maknanyer der lagi cantik dari itu yerk...

eima said...

mmg cantek die kaler .. klu fahim ...die jenis suka guna satu kakerl je .. hahaha tahniah arif

BUNDA a.k.a KN said...

Assalam,

salam ziarah dari bunda...anak2 bunda 4 orang semuanya dari Tadika Kemas...
Mirza anak saudara bunda dalam Tadika Anis kat Taiping Perak..