About

Monday, February 3, 2014

.: UniForM sepaNjaNg MinGGu :.

As salam..

Hari hari Isnin..
permulaan minggu bagi bulan Februari..
Alhamdulillah Januari sudah pun berlalu..
Alhamdulillah juga, rezeki bertambah..
percaya pada rezeki dari Allah, sabar dan ikhlaskan hati dalam melakukan sesuatu..
In sha Allah, ganjarannya, hanya Allah yang tahu 
bila masanya Dia ingin memberi..

Rezeki Allah dalam banyak cara, ada tu melalui limpahan rezeki wang ringgit, kesenangan hidup, anak yang ramai dan harmoni.. keluarga bahagia.ketenangan jiwa dan macam-macam lagilah.. ^_^
kita kena percaya, Allah sentiasa ada dan tiba masa dia nak bagi, dia bagilah..
mama berkata atas dasar general, banyak benda..
Alhamdulillah, rezeki untuk mama juga bertambah..
(yang pasti bukan rezeki anak ye, rezeki tu belum tiba lagi..rahsia Allah semua tu.. ^_^)
*****************

Back to the tittle..
Saja-saja nak mengabadikan uniform dak Arif sepanjang minggu bersekolah ni..
ada 3 jenis, satunya Baju Sukan belum terima lagi..
dah sebulan sekolah ni..hehe..

untuk Isnin dan Rabu, beruniform Biru.. 

bedak terlekat di pipi.. ekeke.. beli di tadika sepasang, beli di kedai luar sepasang..
Untuk Selasa dan Khamis, berbaju sukan
buat masa ni, cuma berbaju putih dan tracksuit (baju suka tadika belum dapat..huu...)
*gambar lama ni.. sebelum start sekolah, rambut sedikit panjang masa ni..


untuk hari Jumaat, berbaju melayu putih dan bersampin biru tua..
segak bergaya.. ihiks =p
beli baju saiz tertera di kedai tu, utk darjah 4 (means 10 tahunlah kan..).. bajunya OK, ngam, seluar kena 2 kali lipat dan jahit, pinggang sama muat dah..hee~ arif ni memang besar perutnya..hahaha..

pose lebih sket, sementara nak tunggu keluar rumah, arif melayan..hehe..

cepatnya anak mama membesar, masa mula-mula berblog dulu, tahun 2008, arif masih dalam perut..hee~

sekian, terima kasih sudi membaca~

p/s belajar rajin-rajin ye abang arif.. tengok dia lengkap berbaju sekolah, lagi nampak macam...'oooh dah besar la arif, macam budak sekolah rendah dah..'..ngee~tapi sayangnya...... cakap masih terlekat 'pelat'.. sikit-sikit jerlah lagi..hee~

6 comments:

Nad MamaZN said...

Ensem arif.. Blaja rajin2 ye..

aTieYusof Family said...

Abg Arif tetap hensem dgn semua uniform2 tu...comel bah! :)

Rizziela said...

paling handsome dengan baju melayu.. nampak cute & handsome sangat kan

Mar Mansor said...

comelnye pakai baju melayu...gerammm

Masya said...

sweetnya abg arif pakai baju melayu.. sklh amir jumaat pakai uniform jgk... xde baju melayu ni.. arahan kemas katanya dulu iyerlah.. kt okk jer..

ch@ said...

ah cair hati menengoknya,
kacaknya2 mata ada love besar2.
auni berbaju kurung je la, besar sgt bj dia, rimas jd nya, hendak hantar pergi repair.