About

Monday, December 9, 2013

.: aWaL-awaL maiN, baiK.. LepaS tu .. :.

As salam..

Salam hari isnin..
Moga minggu yang ceria hendaknya.. Amin.. ^_^

anak, bila dah dua ni.. 
lagi bermacam ragam dan peel boleh dilihat..
kalau dulu, si abang arif sorang, dia jarang sangatlah menangis..
waktu baby, atau semakin meningkat usianya..
tapi sejak dah beradik ni..
asal main, gaduh-gaduh manja jer
mesti riuh rumah dibuatnya..
tak sorang ni, sorang nun yang nangis..ngee~
tapi sesekali jerlah..tak la selalu.. ^_^

si adik pula, sejak dah pandai ituini
dan yang penting, pandai mengajuk perilaku orang ni
dia suka la, sesekali mengusik si abang
yela.. si abang pun kuat mengusik dia juga, jadi dia pun tiru benda yang sama..
ngee...
kalau dia sedang leka bermain dengan sesuatu
jangan ler diusik atau dikacau..
dimarahnye dia..hee~

ini, si abang pada mulanya nak join main bersama..
mula-mula ok, lepas tu.. ada pula part senduk naik ke kepala..
as abang, dia tidak la sendukkan balik..
cuma si abang ni, manja nyelaah...
kalau dah disendukkan adik tu
cuba la larikan diri, ini lagi dihadapnya..
mana tak naik syoook si adik, sendukkan dia..hee~
abang, abang.. manja .. adik usik sikit pun nangis..hee~
senduk diambil sendiri oleh si adik di dapur.. kuali (tempat panaskan botol-botol susu mereka), mama yang kasi.. =P

awai-awai elok la main sama-sama ye.. hehe~

si abang baru lepas mandi, rambut tak sempat sikat, terus serbu nak main dengan adik.. adik bangun tidur tak mandi-mandi lagi tu..

si abang kekunun eksyen bersarung tangan (bekas CD)..huu`

sekilas pandang ke TV si abang tu...

taktau ler macamana tiba-tiba si adik tak kasi abang main pulak, itu yang part senduk naik ke kepala tu..hee~

pokpokpok... hehe~

sampai menangis abang dibuatnya ... adik buat muka bersalah.. kesian abang kan.. =P

meleleh air mata abang kena buli dengan adik.. =P
adat anak-anak kan..
taksah main kalau tak bergaduh-gaduh manja ni..hehe..

harap kecik2 jer main gaduh-gaduh manja ni tau
besar nanti, kawan baik-baik.. ^_^
Amin...

terima kasih sudi membaca~

6 comments:

Mar Mansor said...

alahai..sedih si abang tu..mengalah ye abg..

~Siti Hajar~ said...

alololo cian abg, sllu gitu la eina, anak ke 2 mesti agresif sikit, anak sulung mmg kn beralah...

tu br 2 eina, klu 3 cam hajar ni...huawaaaa...poning mak!

Iela Fazielah said...

alahai..abag manja..bagus arif xkuat marah..kalau irfan..abis disendukkan adik balik...dia suka berbalas2.....gebu betul abag arif skrg

::NureeN:: said...

anak2 kita sama, tp lain ckit elly, dia jerr nak menang, gaduh sama naik ngan emir...
tp dia la nangis dlu klau kena ketok ngan emir, tp semua tu emir tiru elly sbb elly suka buat dia hahaa
tp klau bdk2 lain yg baya emir emir baik, x der plak nk gaduh2..mmm

NzA said...

Alolo kesian abg kena buli. Ank sulung mmg manja sikit, ank ke 2 lbh brdikari n ank ke 3 nnti penyayang...he3x,...

mummy_ayu said...

uuuii.adik garang la..buat Abang, sian Abang..nasib baik tak main balas balik yer,,