About

Tuesday, October 1, 2013

.: MenuRUN : penGgeMar Kaki ayam :.

As salam...

si adik, menurun kegemaran mama & abahnye
suka makan kaki ayam
selalunya, kalau ke Pasar, memang la akan beli kaki ayam banyak-banyak
timbang..
menu selalunya buat sup kaki, atau bila buat tomyam, letak kaki banyak-banyak
oooh nikmat, dapat ratah ratah..
hehe..
ada yang geli ke?
hehe..
sedap la, lembut lembut je bila dimakan ^_^

si adik pun suka
tapi tak la licin mana dia makan ni
pandai keluarkan semula tulang sisa nye tu
jom tengok aksinya melayan makan kaki ayam =P


bersungguh makan, sampai berkerut kening ..hee~

si abang tak reti makan pun kaki ayam
adik kalau ikutkan semua pun dia makan
tak memilih, itu yang kaki pun dia selera..
hehe..

sekian~kisahnya adik akeem dan kaki ayam ^_^

19 comments:

amy said...

sungguh2 tu akeem makan has hehe :)..tu la mana tak tumpah kuah kalau ke nasikkan :)...kaki ayam memang sedap lagi2 buat sup kan :) geng la kita ;0

mrs Fiza said...

kaki ayam sedap.. kalo tksilap tggi kandungan kalsium nya..

~Siti Hajar~ said...

eina, sy pun suka mkn kaki ayam, sllu klu nk bt sup mesti taruk byk2, tp sy suka potong sampai hbs jari2 ayam tu, kiranya togel la kaki ayam xde jari, suka tang tapak tangan ayam yg kenyal2 tu...perghhhh

ieda immi said...

biasa akak masak kari atau tomyam .. pandai tul si ecik nie makan
siap tangan2 berenggang2 menikmati ! ekkeke comel !

LiLy @ MaMaQiStInA said...

wah..sedapnye tengok adik makan kaki ayam..sukenye dia..:)

Zuraidah Butang said...

hahah mcm adik sy dulu pun suke mkn kaki ayam...sedap sgt kot

Jue a.k.a Ibu 2F said...

lama tak jenguh kak ina ...
nampak selera betul si hakeem layan kaki ayam

Imah Dinor said...

mmg kegemaran kuaga kami jugak...boleh kata tiap bln klu g soping brg dapur mst cik ayah beli timbang kaki ayam buat sup...mmg sedap..bagus2 hakeem suka mkn ,byk khasiatnya tau...xcaya chek kat google he..

Maria Firdz said...

lpar plak tgk adik mkn kaki ayam...

kayyana said...

pandainye die makan kaki ayam tuh.. hehehe

BUNDA a.k.a KN said...

comel jer tengok sikecik ni makan kaki ayam...bunda tak makan..

aNnA_jaN said...

sedapnyerrrrr

Nafira usof said...

anak2 zura pon suka makan kaki ayam.. memang sedap kan~

NzA said...

Wah bagusnya hakeem ni. Menurut kaum xcina bagus budak2 bagi kaki ayam sbb katanya mengandungi kalsium n kolagen..xtaulh ye ke tak. Tapi 3farah dulu mmg suka sgt mkn kaki ayam..smpaikn segan bila family tegur sbb bagi ank2 mkn kaki ayam je..ngee..,

Ms Haslina said...

saya pun suka makan kaki ayam. klu buat sup, emm sedapnya.
dulu arwah nenek pun suka makan kaki ayam.

makanan untuk kebaikan, bagus akeem.

Izan Ishak said...

izan setuju dgn k.nza. sbnrnya kaki ayam n tulang2 bila dibuat sup adalah sumber kolagen semulajadi. dan sgt bagus juga dijadikan natural remedies bila anak2 demam.

LYAfrina said...

wow.. bseleranya mkn.. sma cam lya n fain, suka mkn kaki ayam.. nurun kat asya gop.. hehe

mummy_ayu said...

pandai dia makan kaki ayam? Cik Ayu pun tak makan.. :-)

Masya said...

org tua kata pandai makan kaki ayam ni.. mesti pandai cr rezeki besar nanti... xtaulah apa maksudnya .. tp selalu dgr org tua ckp mcm tu.. sy pun suka jugak kaki ayam kikikiki