About

Monday, October 28, 2013

.: HaRi raYa KoRbaN 2013 :.

As salam...

Salam hari Isnin..
moga ceria hendaknya.. ^_^

aidiladha yang sudah berlalu..
baru nak up storinya..hehe~
cerita semua pun backdated... normallah tu..huu~

aidiladha lalu..sambut di Johor..
tak terasa rayanya sangat.. biasa-biasa saja..
cuma menu masakan MIL, semua pun best..
kira menu raya lah.. ada ketupat rendang semua..kuah kacang, sayur lodeh pun ada..
soto pun tidak ketinggalan juga..
sehari di kampung, aktiviti cuma makan dan makan..
non stop.. makan dan makan di rumah saja..
tak sempat nak berjalan ke mana
cuti cuma sehari..
habis raya sehari, malamnya bertolak balik KL

apapun ianya tetap dirai, bawa bersama k.yong (anak saudara mama), sepupu budak berdua ni
ok la, ada geng berbaju raya di pagi aidiladha tu..
kalau tak, mama sorang je kot berbaju raya selain anak-anak.. huu~
tak sempat berposing pun pagi raya tu..
habis solat raya, makan-makan, terus si abah bawa arif keluar pergi tengok lembu dikorbankan..
FIL orang kuat program tu..
tapi mama dan yang lain tak ikut pun..
duduk di rumah saja..

akeem sempat la mama snap 1,2 gambar dia..
selebihnya, k.yong yang melayan ambil gambar
guna tab, belum transfer ke lappy ni
so, apa yang ada jerlah tempek disini..

akeem di pagi aidiladha 2013..
siap bersongkok bagai..lama jugak dia berbaju melayu.. sampai petang..

sian kena tinggal, duduk rumah sama mama, nak bawa dia, jauh pulak tempat korbannya tu..

si abang arif di lokasi korban~


amboi..bukan main dekat lagi..ingat dia takut, tapi berani rupanya... berani la lembu kena tambat..hehe~

ramai juga yang turut serta, tapi mama tak pergi pun, tak sanggup kot tengok lembu kena korban..huu~

peace yo ! ^_^



steady jer si abang arif tengok majlis ni... cayalah! ^_^
snap-snap..
banyak sebenarnya gambar yang disnap oleh en abah ni
sepanjang aktiviti korban lembu 
tapi pn mama ni, tak sampai hati nak tempek banyak-banyak..
lain macam je rasa.. huu
so, simpan sendiri jerlah sebagai kenangan..

ini saja yang mampu di abadikan disini..

terima kasih sudi membaca~

p/s last year arif follow jugak aktiviti ni.. kira ok la, dia tak rasa takut dan kasihan ... steady je tengok.. balik siap bercerita lagi.. tandanya dia teruja la tu.. ^_^
~ moga bertemu lagi aidiladha tahun hadapan..In sha Allah..

7 comments:

Maria Firdz said...

meriah aidiladha jika ada korban kan... :)

Rizziela said...

Beraninyer abg tengok Lembu kena korban kan..good boy

Maliana Sulong said...

lama jugak siadik berbaju melayuuu....rifqy excited tgk lembuu

Cho Zila said...

baguih gak diaorang tau pasal kerja korbanni.. moga menjadi amalan mereka juga nanti...
kira meriahlertu... memang selalupun hari raya aidiladha untuk makan2...

ch@ said...

Arrizqi je blm sempat bw pi tgk. Kita pun blm pnh tgk lg sbb Arrizqinya tdo ms org dok sibuk nk ke masjid.

Comel hakeem berbaju melayu.

NzA said...

kt johor mmg xmeriah raya hj ni eina...
kalau kita korban disunatkan tgk darah yg mengalir tu..akak pn dulu takut jugak ttp lama2 bila dh saban thun korban dh oklh.
Org kata kalau kita kesihan nnti daging tu xleh makan.......
wah bagus adik brbaju melayu smpai ptg..segak tu.

Izan Ishak said...

suka tgk adik hensem berbaju melayu. baguslah arif steady je tgk lembu yg dikorbankan tu...