About

Wednesday, August 21, 2013

.: WW : IkaN terNakan I RamainyE.... :.

As salam...

Salam Syawal..

ada lagi pic saki baki raya..
tapi skip kejap..

berworldless..
piccas taken semasa balik kampung kedah bulan puasa lalu..
sebelum bertolak balik KL, singgah rumah bapa saudara, PakDaMan..

depan rumah, ada kolam ikan..
walllaaaah... "ramainyee...fish.." .. si abang cakapnye gitu..
animals pun katanya, 'ramai'...ngee~ =P

adik abang, kasi fish makan..suka betul..memang takmau masuk dalam rumah dah..

khusyuk dan tawadhuk' depa dua ni..

memang banyak sungguh ikan talapia kat dalam kolam ni... jinak pulak tu..

adik leka~

pose gaya model kolam ikan..hee~

jangan berani la hulurkan tangan, kang digigit ikan tu..hee~
p.s ada lagi sesi memetik langsat dan dokong di belakang rumah..meriah sungguh buahnya, cuma petik dari bawah, tak perlu panjat pokok.. syok tengoknye, malangnya time tu bulan puasa, telan airliur jerlah semasa memetik tu.. pic ada ambil, tapi kt HP si abahnye..herm..next time share kt sini ^_^

12 comments:

ch@ said...

Hakeem dan fish, Hakeen lbh cute. Bdk2 bila jmpa sst yg teruja, rela tinggalkan buat perkara yg biasanya disukai.

Ena said...

manyaknya ikan ek..

eima said...

rasa2 tak de lauk boleh sauk ni ... kan kan

Qashmere said...

Waaahhh kalau nak masak senang je.. amik ikan dalam kolam FRESHHHH

Qashmere said...

Waaahhh kalau nak masak senang je.. amik ikan dalam kolam FRESHHHH

Imah Dinor said...

byknya ikan..dah lama xp rmh pakda..

MrS. F!zA said...

wahhh syiok nengok ikan2 tu..kemain byk lg

Nafira usof said...

banyaknye ikannn..
sonok kan kalo rumah kita pon cam nih.. nak makan ikan sauk jer dlm kolam. nak makan ayam kejar jer dlm reban. nak makan buah kait jer belakang rumah.. rindunye suasana kampung. kalo lah boleh tinggal di kampung alangkah sonoknye~ nak wat camner.. rezeki kita di bandar besar yg penuh dgn kesibukkan~ :(

::NureeN:: said...

bab bg mkn haiwan mmg bdk2 suka kan... anak2 kita sama la

LYAfrina said...

hihi..leh wak bisnes tu eina...

tp mmg ralik tgk ikan berenang-renang ni

Maria Firdz said...

hehe... ramai ek... teruja dia tgk ikan...

Sidratul Muntaha said...

budak - budak kalau dgn animal..
mmg la ralit
jenuh nak nuggu berjam2 kdg2 klu layan peel depa layan nengok menate
ahaha