About

Thursday, August 22, 2013

.: PerkeMbangaN meReka I beLajar berSama :.

As salam...

Salam Syawal..

lama tak coletah pasal perkembangan anak-anak
semuanya pun ok ok saja..

Adik..
makin ringan mulutnya cakap itu ini..
jelas dan mudah difahami..
terkadang jer minta dia ulang banyak kali kalau tak faham..hee..
but mostly.. dia cakap, ikut apa yang dia dengar..
memang dia suka ajuk..
time balik ambil dia kat rumah pengasuh, ibunya pun..
bila mama cakap dengan ibu pengasuh sebelum balik, "terima kasih kak"...
dia sama sibuk, mengajuk.."aceh kak"..
lahaaai... akeem..kamu ni kan.. semuapun nak ajuk =P
tapi dia memang ringan mulut lah..cepat belajar..

ABC, alif baa taa, buai lajulaju, bintang-bintang di langit, tomtombak makyong dedek, enjitenjit semut, dan banyak lagi lagu kanak-kanak yang selalu dia tonton melalui VCD, dia boleh ajuk...
suka tengoknye..
bila layan CD lagu kanak-kanak..
memang leka sungguh, sampai tak berganjak kemana pun..
adik adik...

dan lagi..apa saja perlakuan si abang, menjerit ke, membuat sesuatu ke, memang diajuknya si adik..
haiii.. abang....tunjuk la perangai baik-baik ye.. kamu idola si adik..

adik, so friendly.. siapa yang baik dengan dia, ajak dia balik, dia ikut saja..
hee... si abang yang lebih-lebih tak bagi ikut
sampai menjerit, meradang-radang tak kasi adik ikut..
lagi orang usik, lagi jadi marah dia..marah tapi nak nangis..haih la abang..
makin hari makin garang lah kamu..
apapun, kena doakan abang makin lembut hati kan..
Amin..

sehingga ke hari ni, Alhamdulillah sihat adanya anak-anak..
moga terus dikekalkan kesihatan yang baik buat mereka..
Amin...

see.. pic taken by si abah..
tengah study sama-sama.. time baik, macam ginilah..
together - gether..

abang belajar menulis, adik nak jugak..

mana boleh si abang seorang ye dik.. ^_^

belajar rajin-rajin ye............ ^_^

p/s masih muat baju romper tu kt badan si adik..saiz 12 month.. hehe.. adik memang kecik molek.. umur semasa adik menghampiri 1 thn 8 bulan.. ^_^

13 comments:

Ena said...

bagusnya bila mcm ni kan..tp bila anak2 bergaduh tu.. adoilaaaa...

Lynn Hamzah said...

wah seronok tegk diorang...belajar rajin2 yer...

::NureeN:: said...

bagusnyerr.. klau ellesya ssh nak nmpk mcm ni, ada mood dia...
betul eina, emir pon still bleh pakai romper yg 12mth.. yg 6bln pon ada bleh pakai lg hehhe

Nad MamaZN said...

Akeem comel jek saiznya
Nayli ni alahai...
Bju kene cari umo 3thn!

Maria Firdz said...

pndai belajar bersama.. abg blh ajar si adik... :)

Sidratul Muntaha said...

masa tgh baik
baik sungguh
tpai dah angin
kemain lagi
hauhauhuaha

eima said...

sama la alisha tu romper masih muat ..hahhaha

ZazaMyMoon said...

seronok je tengok perkembangan anak2 depan mata kann Lieyna.. :)

Imah Dinor said...

mmg hakeem senang mesra...nnt cepat pandai ckp dr abg yg masih pelat tuh...

mama_ka0ri said...

hehe..abg yg penyayang ni..tu yg tak kasi adik ikut orang lain tu..

moga membesar menjadi anak2 yg soleh..:)

mek da ©™ said...

bagus adik xkacau abg ye..hehe

LYAfrina said...

biasa anak ke-2 mmg akan lebih cpt belajar ..coz dia ada pembimbing iaitu abang dia.. jd byk mde dia akn ikut... bgus.. molek jer 2 beradik duk semeja

Lily@MamaZaraZareef said...

bestnye akeem dah pndai cakap ye..mesti sweet dgr die bercakap kan..hehehehe..