About

Tuesday, August 13, 2013

.: MeRonda 1 KamPuNG :.

As salam..

seperti tajuk itu..
pagi, hari terakhir kami di kampung halaman mama, kedah nun..(bulan puasa lalu)
si abah ajak meronda naik motor..
4 beranak..suka..suka...
boleh melawat kawasan, lama tak meronda macam ni..

layan gambar jerlah..
membebel pendekkan saja...

pokok syior di depan halaman rumah ^_^

oooh noltalgia... sekolah rendahku.. Sekolah Kebangsaan Chepir.. jadi pengawas dulu ni.. hehe.. menggamit memori tiba2...
Sekolah dah jauh berubah.. almaklum, sudah 21 tahun ditinggalkan..

sepanjang perjalanan... buah rambutan masak ranum..
tergoda nengoknye..hee~
eh kami bukan meronda 1 kampung je, berkampung-kampung jugak la..
terjah jer.. bukan selalu kesempatan macam ni datang.. ^_^


stop kejap, anak-anak nak tengok duck.. ^_^


stop lagi, anak-anak teruja nak tengok binatang peliharaan ni.. lembu dan kambing.. ^_^


lembu pun makan durian.. waaa cayalah~ ^_^
sepanjang perjalanan, pemandangan sawah bendang nan luas terbentang,.. ^_^

lalu pulak ke kawasan dalam.. titi kayu... bawahnya sungai ..
sejuk mata memandang, rasa nak turun berendam jer..
tapi apakan daya, kat kampung orang tu..hee~

itulah signboard kampung saya.. Kampung Tanjung Belit ^_^
stop lagi, lama disini, anak-anak suka nak tengok kerbau pulak..


jiran.. ada pokok asam gelugor, tanam depan rumah saja, itula rupa buah dia..
dah masak, dipotong nipis dan dijemur, jadilah asam keping.. ^_^

sekian, kesahnya, jalan-jalan melawat kampung.
noltalgia, semua nya menggamit memori..
tiba-tiba rindu kenangan lalu :(

p/s Indahnya di desa~

4 comments:

Imah Dinor said...

wah suka tgk suma byk gambar...mmg best blk kg...klu ramai2 lg bestkn..

Fieza79 said...

Mmg suasana kg yg real la eina...best nya sskli blk brya kn...suasana rya dh mmg trsa sgt2 lh...kan2?

Kmi xrya pn kt sni..ry pn kt sni huhuu..

Masya said...

cantiknya kg kak eina, terasa mmg kg benar.. kg sy dah banyak kilang...

Maria Firdz said...

Bestnya ronda kg nek moto... Nikmati suasana kg..