About

Friday, August 16, 2013

.: MeNu Raya @ PontiaN :.

As salam...

menu raya di Johor memang meriah...
MIL pulak jenis suka masak..
semua menu dia yang sediakan
tahun ni, senang banyak le si mama, balik dah pagi raya..
sampai-sampai je semua menu dah tersedia.. ^_^

hee~
tak sempat nak rasa lapar..terlebih lebih kenyang ada la..
kejap kejap disuruh makan, kejap kejap disuruh makan.. hee
senak perut =P

pergi berjalan raya pun sama
banyak menu makanan, tinggal larat ke tak larat je nak makan..hee~
Alhamdulillah.. rezeki Syawal... ^_^

menu yang sempat dicapture di pagi Syawal..

macam-macam ada.. ^_^
ketupat nasi, nasi himpit, burasak, sayur lodeh, rendang daging rusa
kuah kacang, ayam masak merah, (masakn orang jawa tu..tak ingat nama pulak ;P), kurma daging

khusyuk si abah menjamu selera, sepulangnya dari solat sunat aidilfitri..

kuih raya pun sangat banyak.. tapi ini je yang dicapture..hee~

apapun, raya tetap dirai dengan rasa gembira di hati..
walau...
sedetik terasa, rindu mak sendiri.. :( 
normal..begitula perasaan seorang anak kan.. ^_^

p/s Selamat berhujung minggu, selamat menghadiri rumah terbuka..selamat berhari raya...

15 comments:

Ena said...

manyaknye juadah raya ek.. hihi..
ena p[un tak snap 1 gambo pun masa kat kg aritu.. baik gambo menu or budak2 main bunga api.. yg ada potret raya berama keluarga je.. tu wajib ada.. hehe

ieda immi said...

penuh meja kan ..
seronok kenangan juadah raya ..

akak x dan nak amik pic
balik semayang semua sebuk nak bergambar dan bersalam2an ;)

Lily@MamaZaraZareef said...

Ahh..nampak sdp2 sumenye..lapar plak rasa..hehe..nway,sambal goreng jawa ke yg ena maksudkn tu..^_^

Rizziela said...

Meriahnya makann atas meja

Salma Tayo said...

wah rendang daging rusa, rare tu.

Cho Zila said...

meriah sana sini rayakan.. best makananpun menarik belaka.. awatler akak tak ambil gambar makanan raya kali ini...

Iela Fazielah said...

sedapnyer.. byk lak tu..siap rendang rusa... terbaek!

Nafira usof said...

terliur pulak tengok juadah raya tuh.. rindu plak nak raya. nak makan banyak2..hehehe

NzA said...

kt johor raya 1 bln..sbb tu biskut raya kena sediakan byk2....

LYAfrina said...

waa..
byk gakjuadah tu//lya xde snap lgsung pic makanan pg tu.. pdan sibuk dgn asya je

Imah Dinor said...

wow..meriahnya makann...

Masya said...

saya tak pernah makan burasak, walaupun pernah pg rumah saudara kat johor.. teringin sgt nak makan... apalah rasanya...

~~*Lady Salwa*~~ said...

bestnya... org johor memang pagi raya makanan diaorang heavy2 kan... memang meriah betul makanannya...

**betul tu... kat mana pun kita berada mesti teringat kat mak... :(

mummy_ayu said...

yum yum..cedap..
windu nak beraya di johor..
mesti ada lontong, soto, laksa johor, sambal goreng, ayam kicap..semuan nya cedap2..

ch@ said...

Huaaa...pg raya di Johor sepatutnya tapiiii takde rendang ayam, takde lodeh, takde ketupat sbb pg ry di hulu langat, mil buat ns tomato. Sib!sob!