About

Thursday, August 29, 2013

.: KuiH bEsT dari Mak di kamPung :.

As salam..

oooh si mama dah berada di kampung halaman sekarang
Pontian johor, esok SIL akad nikah..
lusa kenduri sebelah perempuan
tulat kenduri sebelah lelaki
moga semua urusan berjalan lancar..Amin..
***********

kuih kiriman dari mak di kampung..
mak kirim melalui kakak dan adik yang balik beraya..
kuih paling best dari mak..
kuih apa ya, lupa la pulak ..
mama panggil kuih telinga k*ling ..hee..
kuih bederang ke apa.. orang sini panggil..hee..

anak -anak pun suka.. sekejap je licin kuih ni..dap dap.. ^_^


si abang sekali hadap je kuih ni... nasib mak kirim banyak..puas makan.. ^_^
p/s esok dah Jumaat, kemudian sabtu dan ahad.. selamat berhujung minggu, pasti masih berbaki undangan majlis rumah terbuka kan.. selamat memenuhi undangan ! ^_^

24 comments:

mummy_ayu said...

yum yum..Ayu pun suka kuih nie.kalau kat pasar malam, kadang2 ada jual yg panas2 tu..memang layan..

~~*Lady Salwa*~~ said...

kalau keluarga sal panggil kuih peneram... hehe

Sama la, kuih kegemaran sal ngan anak2... ralit ja kalau makan kuih ni...

ZazaMyMoon said...

a'ah ada org panggil kuih telinga keling, ada org panggil kuih bederang.. la ni kalau kat pasar malam ada org jual kecil2 8bj rm1 dia goreng panas2..

amy said...

cucur peneram tu has hihi lame eh tak makan ^-^ memang sedap layan makan kan? :)

Sidratul Muntaha said...

yup
cepat je ms berlalu..
memula dh senin thu2 dh jumaat
budak2 ni mgm seronok klu nengok diaorg mkn mamalieyna
sikit2 lama2 abis

Ena said...

eh kita pun suka kuih tu tau.. kdg tu siap buat stok... sedap!

maszmadi said...

masz pon panggil kuih telinga k*ling kak.. hihi
kalu kat sini orang panggil peneram..

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Salam Eina...Selamat hari raya...
Sedapnye tgk abang & adik makan kuih raya tu...^^

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Salam Eina...Selamat hari raya...
Sedapnye tgk abang & adik makan kuih raya tu...^^

LYAfrina said...

kuih febret asya gok.. sini pgl kuih derang

Fieza79 said...

Kuih peneram tu eina...manis..ralit je bl mkn...

nieda said...

nieda suka kuih ni. kalau pergi pasar tani shah alam wajib beli. suka yg rangup

Imah Dinor said...

mmg sedap...klu blk kg mst wajib tolong mak goreng kueh ni...nak buat sndiri xpandai kot...

::NureeN:: said...

nureen suka mkn panas2 mmg mavelousssss

NzA said...

mak mertua akak pn selalu buat kuih ni dan siap terima tempahan tapi anak2 xsuka makan..kalau mak bagi trpaksa akak bw ke sk..confirm licinnnn...

eima said...

bambamnye arif... berlipat2..syok peluk ni ....

Ibu Lala said...

Suka suka kuih ni. Sedapp.

Nafira usof said...

kemain semangat abang makan kuih tuh~

zura pon layan gak kalo makan kuih nih.. sedar2 habes sebekas~

~aSHa~ said...

owh kuih ni mmg sha suka jugak ni

Maria Firdz said...

hui.. mmg best kuih nih... mak sy dh lama x buat kuih nih... huhu

Nad MamaZN said...

Kami pun panggil telinga keling hehe
Tp tak berapa suka sgt sbb manisss

Mak akak buat sendrik ke kak?
Hebatnya'

kayyana said...

dulu arwah nenek suka sangat buat kuih ni..kami panggil kuih ni kuih deram.. best giler arwah nenek buat. bile die meninggal tkde sape nak buat untuk kami.. terpaksalah kami beli je... hihihi

Masya said...

mak akak bua sendiri ker?? sy suka jugak.. hihihihi.. selalu beli, nak buat x reti

Izan Ishak said...

izan suka kuih ni. kalau teringin nak makan selalu je pegikat parit raja. komfem ada jual. tapi makan sorang2 je sbb yg lain tak berapa suka.