About

Monday, July 22, 2013

.: RanDom pic @ kaMpunG :.

As salam..

sebelum balik kampung ke utara nun Khamis ni..
eloklah kiranya, menghabiskan stok gambar yang ada semasa balik ke Selatan sebelum puasa lalu~

random pic yang ada~

Soto ~ seawal 1 pagi rasanya sampai rumah mertua.. dihidangkan dengan Soto.. layan.. mak dah hidangkan kan..hee~

FIL.. menebang pokok Kelapa di sebelah rumah..

suami SIL dan jiran~

ini orang panggil apa ye.. yang orang guna semasa nyanyikan lagu.. 'ulit..mayang diulit..'..tu..

rumah PIL ~ damai..

pokok kelapa depan rumah PIL, asal balik je jolok buah ni, ambil air kelapa mudanya~

daun pokok kelapa.. SIL sedang meraut..untuk buat penyapu sesuai..
ok, itu jelah penghabisan stok gambarnya..
setiap gambar, terkandung seribu kenangan darinya..
itu yang abadikan jugak disini.. ^_^

sekian~

11 comments:

Sidratul Muntaha said...

yup
setiap gambar ade sentimental value nya yg tersendiri

Rizziela said...

Bestnya kalau dapat minum air kelapa muda segar....hilang segala dahaga

Qashmere said...

Bestnya berbuka di kampung

eima said...

teringat kecik2 dulu tolong raut lidi nk buat penyabu ... pastu anyam buat topi bagai comey

Ibu Lala said...

teringat ms kecik kecik dulu. dok tolong mak raut daun nyior ni bal buat penyapu.

syoknye tgk permandangan kampung. tenang dan nyaman kan.

kite dah x de kampung la awak. sedih tau..

Iela Fazielah said...

bestnyer ada kampung..... bkn tu umbut kelapa ke?

NzA said...

eina nk blk kedah ke????bestnya.

yg kuning tu kalau xsilap namanya mayang kelapa.

Nad MamaZN said...

Pasni balik kg akak kan? Lagi meriah tu :)

Imah Dinor said...

mmg seronok blk kg sblh mana pun...tp lbh selesa d rmh mak sendiri...

ch@ said...

yg buat kita kagum tu, akak mmg suka ambil gambar kan. habis sekeliling kampung akak snap. pastu rajin pula nak edit masuk blog. adeiii, kita ni punya la mim alif lam sin.

Izan Ishak said...

damainya suasana kampung kat rumah PIL eina... seronok je rasa kan bila tatap setiap satu gambar2 ni..