About

Monday, July 22, 2013

: PeeL si aNak-aNak :.

As salam..

Salam Ramadhan dan Salam hari Isnin..
permulaan minggu yang... best !
dan dinanti.. sebabnye....
khamis ni mau balik kampung ku, kedah jelapang padi.. hoyeee !
mood : taksabarsabar.. hehe~

************************
Peel si anak-anak..
dari hari ke hari.. macam-macam ragamnye..
si adik, dah pandai macam-macam..
paling best, dah pandai ajuk apa orang cakap..
dah pandai mengaplikasikannya sehari hari..
kiranya dah boleh ajak berbual gitu..hehe~
(yolah.. kadang emak pun tak faham jugak apa dia cakap)

adik.. alahai kecik molek, kalau jumpa dengan budak-budak lain yang lebih muda dari dia pun..
nampak sungguh kekecik molekan dia..
senang cakap, nampak akeem ni macam baby-baby lagi..
budak seusia dia, jauh lebih 'besar'..
rasanya dari umur setahun ke 1thn 6bln ni, tak jauh beza saiznya..
macam tu ler.. apapun syukur.. adik tak banyak kerenah..

tapi......
1 peel tak bestnye sekarang..
asal masuk kereta sekarang, sasaran dia..
mau duduk dengan driver..
tak kasi, nangis tak hengat..
alahai.. si abah turutkan jugak la..
tapi bersyarat.. pesan duduk diam-diam..
jangan pegang ituini, nanti abah bap, duduk belakang..
so... behaved la seadanya dia..

anak-anak... 
lagi... budak ni suka, menggayakan kasut orang dewasa..
kasut si abah selalu jadi sasaran..
main-main, sambil bawak masuk ke dalam rumah
dilarang, marah tu.. 

see... akeem jumpa kasut abah ^_^

compang camping jalannya..hahaha..
si abang..kuat rajuk..
kuat marah jugak..
semua nak menang dia je, tapi sesekali tu
beralah jugak dengan adik..
namanya pun adik-abang kan..
tapi lebih banyaknya...
abang takmau mengalah.. huu~
abang .. abang.. tunggu adik besar sikit..
dah pandai menjawab esok.. taktau macamana gaya budak berdua ni..

see.. abang merajuk..
merajuk sampai cium-cium dinding ha.. taktau apa kes ni, lupa dah si mama..

adik... tak ambil port.. buat hal dia la..

dah boleh senyum ... lepas mandi, rambut tak bersikat..alahai...
anak-anak.. tingkah mereka sehari-hari..
mewarnai hidup kita..~

11 comments:

pena rozie said...

Ragam anak2... Ape pun kene terima. Suka pun ade....

~~*Lady Salwa*~~ said...

Bestnya, dah nak balik kampung... Sal nak dekat raya baru balik... tak sabar pulak rasa bila sebut pasal kampung.... :)

Sama la ngan Faris ha... kadang2 tu kalau dengan adik, nak menang kat dia ja... kadang2 mengalah jugak, tapi pastu terus merajuk... herm, macam2 peel dua beradik tu...

ct rahani said...

comel anak2 akak.. beso sok nih sure ramai peminat.. ngeee...

sonokkan tgk perkembangan anak2.. kalau anak2 sy lak adik yg jadik pembuli.. abg redha dan pasrah je bila kena buli ngan adik.. tp kdg2 klu abg dh x tahan kena jugak si adik.. huhu..

eima said...

anak2 buat mama marah pun hati ttp cair bila tgk depa kan ....

akeem tu jambu betui lah..berat die brape dah

ismaliana sulaiman said...

sama lah mcm piras n harraz ni iena..klu berebut mainan kdg2 abg x mo mengalah..m'jerit2 n menangis x hengat.. tp kdg2 dia mengalah tp merajuk plak.. puas la nak memujuk... lumrahnya ragam anak2.. klu x sunyi sepi je umah.. tp kdg2 kita plak pening.. huhuuu

Ms Haslina said...

as salam eina.
x pe adik hakeem saiz kecil, yg penting dia sihat.

Rizziela said...

memula nak marah..tp bila tengok balik..x jadi nak marah kan..comel ajer diaorang ni

Nad MamaZN said...

Mcm2 ragam mcm2 peel
Tp itu la yg indahnya pun utk dikenang..
:)

Imah Dinor said...

mmg fenin tgk peel anak2 yg dah besar ni...lg senang jaga masa baby...bila dah besar dah pandai bckp kecoh satu rmh...kuar suara tarzan tetiba....tp ayip, hakeem good boy kn...

ch@ said...

suka btl tgk hakeem tu, cute sgt2. serupa adli. adli gelap tapi ya ALLAH, lasak jugaklah. takut bila org menjeling tajam ke dia.

mama lieyna said...

Eima :
Last checkup ari tu.. baru 9.6kg eima..huu..