About

Tuesday, July 16, 2013

.: meNu berBuka beRjemaaH :.

As salam...

weeee... pagi-pagi nak tayang gambar makanan ok kot kan..
baru je lepas sahur..hehe...

menu weekend lalu..
ajak adik berbuka puasa di rumah..
nothing special, cuma kebetulan adik baru balik dari kampung
nak datang hantar kiriman barang dari mak di kampung..
jadinya, alang-alang tu, ajakla berbuka di rumah..

menu: nasi putih berlauk..

kerabu mangga (anak saudara buat, kak yong..^_^ ) - kailan goreng ikan masin

ikan sumbat cara mama yang sukahati punya rencah ..hee~ - asam pedas ikan duri

telur dadar dan udang goreng - untuk anak-anak

agar-agar mudah (pakai sirap jer..hehe) - murtabak best (adik belikan)

air laici - pisang

makan sebelum waktu..alahai budak abang ni..

keseluruhan menu.. ada ulaman dan tembikai juga.. ^_^
makan beramai-ramai
selesa makan di bawah.. (tiba-tiba teringat kampung..huu..)

p/s mak kirim durian, pisang dan beberapa barang lagi.. sebab terlalu kenyang, tak dapat makan durian malamnye tu.. simpan esoknya untuk buat serawa jerlah... dah ranum sangat isinya..

15 comments:

eima said...

hmmm terer k.eina masak .... mcm2 ..tang asam pedas tu pun terer sbb org kedah mana reti mkn asam pedas ... hehehe

Nad MamaZN said...

Serawa duriannnnn..!
Sedapnya!

Jue a.k.a Ibu 2F said...

betkan berbuka ramai...

lama tak jenguh sini..selamat berpuasa kak ina

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Sangat menyelerakan semuanye menu tu..nyummss..^^

mamashikin said...

aduhai kecur liur tgk gmbar makanan pagi2 nih...best kan berbuka ramai2...selera bertambah

::NureeN:: said...

dok pikiq ni, udang nk grg ngan sayur ptg ni.. tgk udang eina buat tu.. dap3x

Ms Haslina said...

alhamdulilah rezeki dari kg ye eina. tgh musim durian ke di kg.
mmg seronok dpt berbuka puasa sgn ahli keluarga yg lain kan.
selamat berpuasa.

Nafira usof said...

seronoknye berbuka ramai2.. mesti meriahkan~

Masya said...

banyaknya menu ni berbuka kat rumah dgn sedara mara ker???? .. mmg jemaah habis lauk pauk ni...

ch@ said...

alaaa terbaca masa petang pula, kecur liur tgk pisang tu. muehehe. bestnya, adik beradik berkumpul.

ct rahani said...

meriah menu.. makan ramai2 time berbuka mmg seronokkan kak..:)

kayyana said...

sedapye serawa durian tu.. nyum nyum

Imah Dinor said...

hu..rugi2 xpat join ngee....sedap suma menu tuh...

ADEEYA said...

terliur tengok menu menu tuuu

Izan Ishak said...

alhamdulillah.. mmg seronok sgt kalau dpt buka ramai2 kan.