About

Thursday, July 25, 2013

.: berbUka BerjeMaah kaLi ke-2 :.

As salam..

*tuan rumah kedaung ontheway balik ke kampung halaman..lalala..

tewas jugak akhirnya...
hehehe.. tewas apa?
cadangnya takmau buat n3 pasal makanan di bulan ramadhan ni..
tapi nak jugak buat..hee~ 
bukan apa, kalau simpan dan tempek di bulan bukan ramadhan..
dah tak rasa ke'best'an nya...kan.. ^_^

so, abadikan jer...lalala..
cerita last weekend..
ajak akak sefamily datang berbuka kat rumah mama..
kakak balik dari kerja terus terjah sini, bawa bersama anakanak dan abang ipar..

best betul anak-anak jumpa kawan..(arif=amzar, akeem=aina)
kemeriahan terasa dengan keletah dan kebisingan suara anak-anak..
kecoh-kecoh time makan lagi..
walau begitu, saya suka..saya suka.. meriah!

turut jemput adik lelaki mama, dikmat..
datang seorang kerana isterinya masih kerja..

masakan mama?..
2 menu berat... Laksa & Nasi Ayam.. ^_^
makan nasi, sudah kenyang, kasi perut rehat kejap, baru sambar laksa pulak..
buat laksa n nasi ayam sendiri ni, puas hati sket makan..

layan gambar sikitttt,
Menu yang dimasak sendiri.. tiada dalam gambar menu makanan yang dibeli..alaaa cuma murtabak dan air tebu jer, adik yang belikan...^_^
closed up the menu.. ^_^




then, buat juga kueh ni, buah melaka @ onde-onde..
best... cepat dan lazat.. ^_^
net n3 la citer pasal resepi tuk buat buah melaka ni ye.. mood belum marii... ^_^
bila dah siap terhidang, tak sempat nak ambil gambar pulak
sibukkan anak-anak .. kalau tak, boleh la jugak tengok kemeriahan kami berbuka hari tu..hee..
apapun berbuka beramai-ramai memang best! ^_^

p.s sekian..sharing is caring..ihiks...

15 comments:

Maria Firdz said...

sedap2 menunya.. sedapnya makan berjemaah.. :)

inazamri said...

baru berngan2 nak buat onde2 cuti ni..hrp2 angan2 jd kenyataan.bestnya berbuka ramai2 kan

Nad MamaZN said...

Wah dh otw balik kg!
Take care kak!

::NureeN:: said...

bila eina up n3 pasal laksa eina, nureen slalu ja teringin sgt nk mkn hehhee...

eima said...

laksa tu yg tatahan tu ... fav ai kak .. org kedah mmg fav die laksa ngan kari kan ... huhu

buah melaka yg guna tepung pulut ke yg ade letak kentang ni

pena rozie said...

Bestnyer gula melaka tu.....

mama_ka0ri said...

huhuhu...gamba makanan tak tahan tu..best2..lama dah tak makan laksa..

Nafira usof said...

selalu terliur tengok laksa kak iena masak.. bila nak jemput zura rasa laksa yang sedap itu? hahahaha

ct rahani said...

wah rajinnya akak.. buat 2 menu berat sekali.. kuih buah melaka tu pun feveret sy jugak.. :)

betul la kak berbuka ramai2 mmg meriah.. :)

NzA said...

semoga selamat smpai ke kg....
Wah mmg bestkan....

kayyana said...

seronok kan bile dapat berkumpul adikberadik makan sama sama... apatah lagi masak sendiri.. wah heaven nyer

Izan Ishak said...

berbuka ramai2 mmg best sangat2 eina. menyelerakan nampaknya semua hidangan tu... rajin eina masak sampai 2 jenis makanan berat.


mamashikin said...

best berbuka ramai2 kan..lauk tak bnyak takpe..janji berselera...

Imah Dinor said...

tq jemput kami...siap tapau laksa bawak blk lg...tunngu giliran kami isnin depan...

Masya said...

memang berat tu nak masak laksa dgn nasi ayam, tp kalau pandai atur masa senang jer.. kuah laksakan masak awal.. cuma nak hiris hiasan tu jerlah kan..