About

Tuesday, July 9, 2013

.: AktiViti baLik kaMpuNg lalu : BBQ :.

As salam..

ceritanya last2 weekend balik kampung si abah..
Pontian Johor, balik sabtu ahad saja..

malamnya, final bola JDT vs Kelantan tu..
sempat juga berBBQ sebelum tayangan bermula..

berkumpul family kecik sebelah abah, cuma 3 beradik, sorang dah berkahwin anak 2
sorang lagi, Ogos nanti naik pelamin ^_^

layan gambar dengan sedikit bebelan..

orang lelaki la memulakan acara.. en abah~

1 dapur berbara api, 1 dapur berapi gas ^_^.. adik ipar abah

sotong katak ^_^ .. sotong yang kontot2 tu.. sedap..pejal isinya~

ayam.. ada jugak bakar daging dan ikan~

pemerhati setia.. adik tinggal dalam.. asal keluar je buat kecoh nak main api, mana heran budak kecik ni, so..kena la dok dalam sebagai langkah berjaga-jaga .. =P
lelaki dah masuk rumah..perempuan pulak take part.. nasib la baru je game bola mula, kami dah nak habis panggang... nak jugak tengok bola..hehe..

haha.. rupa terpaksa berwajahkan kartun.. =P
hidangan siap !
jom menjamu selera... ^_^

yummmeh ! ^_^

budak abang... ^_^ ayam upinipin jugak jadi kegemaran...
iyoiyo je tengok game bola sambil berjersey JDT..
malangnya kalah pulak ye..hehe..

akviti best sesekali balik kampung..

p/s selamat berpuasa buat semua... selamat mengerjakan ibadah solat terawih.. jangan lupa bangun sahur ye.. mohon maaf jika ada terlanjur kata, terkasar bahasa sepanjang perkenalan, komen2 dan seangkatan dengannya.. ^_^

16 comments:

Masya said...

kemain berselera abg makan, sy pun mintak maaf jgk kalau ada salah silap yer.. kak sepanjang sy komen ni.. tkt ada yg menguris hati...

rATu kEBaYA said...

seronoknya berBBQ... bulan pose takderlah teringat2 kan...

mama_ka0ri said...

hohoho...bestnye bbq!! lama tak berbbq..huhu..

ZazaMyMoon said...

mmg best.. lagi2 kat kampung.. ;)

eima said...

abg dah pandai mkn ngan sos ke ... wahhh ....

ct rahani said...

sonok klu buat BBQ ni kan kak.. meriah.. bersungguh ha abg arif makan ayam tuh.. hehe..

Ms Haslina said...

seronok kan klu berbbq di kg bersama family.
selamat berpuasa pada eina juga.

Lily@MamaZaraZareef said...

suka tgk org wat aktiviti bbq ni..kitorng jarang buat..tp belah husbnd sesekali ada lah jugak..=)...nway, slamat berpuasa gak utk eina sekeluarga yek..

Nad MamaZN said...

Selamat berpuasa kak eina n famili!

::NureeN:: said...

sukanya tgk abg long mkn.. menyelerakan
slamat berpuasa

Nafira usof said...

sedapnyeee.. terliur sesangat.. hehehe

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Bestnye berBBQ...sedap2 tu...
Sukanye tgk abang Arif makan..selera betul dia makan ayam upin Ipin..^^

Imah Dinor said...

wah mmg best klu b bbq nih...sedap2 belaka....

ch@ said...

alaaa sedapnya. selamat berpuasa kakIeyna :)

kayyana said...

kalah takpe kak.. tp kite menang sebagai supporter terbaek... luaskan kuasamu... hihihihi

Izan Ishak said...

suka tgk arif makan... berselera betul dia.

sama eina.. izan pun nak mohon maaf andai selama kita kenal kat alam maya ni... ada tersalah kata, terkasar bicara tanpa sedar atau tak. salam ramadhan buat eina n famili~