About

Thursday, June 13, 2013

.: MeNU Lunch : Kulat MasaK LemaK :.

As salam..

Menu lunch weekend lalu..
kulat.. eh orang kedah memang panggil kulat ye..
atau ada nama lain tak?

beli masa ontheway balik dari sungai congkak..
mahainye sepiring kecil RM3, beli jugak 2 piring..
sekali masak, habis semua... sedappppp...

lama tak pekena, sesekali pekena, sedapnye laaaah... =P
lagi menunya..
masak lemak jugak..
haaa..berlemak-lemak la kami hari tu..hehe~
masak lemak ayam tua...ayam macam ayam kampung, liat-liat..tapi sedap.. ^_^
sayur.. main caca marba jer.. mana yang ada stok..hehe~
sedap je..
tiada dalam gambar.. ayam goreng untuk anak-anak, sambal belacan dan ulam pegaga~

nikmat.. Alhamdulillah....

14 comments:

Gieyana said...

Kulat sidir tu...bestnyer..ssh nk jumpa skrg ni..:)

Nad MamaZN said...

Saya takpenah mkm kulat :)

Ms Haslina said...

sodapnya lauk kalau masak sendiri kan eina.

p/s orang n9 panggil kulat tu cendawan kukur.

~Siti Hajar~ said...

kulat sisir km panggil, ssh nk dpt ni, last mkn ms sy kecik dulu..

Masya said...

kulat tu macam cendawan tu ker?? cendawan yg kecik2 tu..

Maria Firdz said...

sedapnya kuliat msk lemak cmpur telur.. nyam3.. lmanya x mkn kulat sisir nih... dulu sllu mkn sbb kt kg mmg byk kbun getah...

Imah Dinor said...

mmg dah lama xpekena tuh...mst nikmat kn...

ct rahani said...

sdapnay kak kulat tuh.. org ganu pun pnggil kulat sisir.. feveret sy kecik2 dulu.. skrg susah dh nk jumpa.. penah ngidam masa ngandungkan aidil.. seb baik leh dpt.. :)

Rina Bahari said...

tu kulat sisir yek....sedapnya ..dah lama tak makan kulat masak tu ....

Nafira usof said...

masaknye camner kulat tu kak iena?

eima said...

aku tau ni kulat pe .. kulat batang pokok ..slalu org belah kedah mkn kulat btg pokok nyior ... masak gulai kuning gitu la tp ai tak penah mkn sbb bg ai kak tu mkn eksotik hikhikhik

mama_ka0ri said...

ahaaa..kulat ni..lamanya tak makan..dulu mak rajin masakkan..huhu..
macam susah nak cari je skang ni kan..

wan nurul hezrina abd halim said...

wahh nurulkan tak pernah masak kulat masak lemak=)

*sayur caca merba tulah yang sodap=)

ieda immi said...

sedapp wooo masak lemak kulat tuu .. uishh terliur kejap ..
haa ayam tua tuu kalau di bandar org panggil ayam pencen .. daging dia liat2 macam ayam kampung kan ..

kat sini akak dah jarang makan sbb dah ada ayam kg ;)