About

Friday, June 28, 2013

.: 28.06.13 : 1 tahun 6 bulan :.

As salam..

salam jumaat yang mulia..
tanggal 28.06.13 genap usia adik akeem..
1 tahun 6 bulan..
pantasnya masa berlalu, semacam baru saja sambut birthday 1 tahunnya..
tup-tup..berlalu sudah 6 bulan..

perkembangan si adik, normal seperti budak-budak lain..
periang, aktif, pantas, cepat, tahan lasak, semuanya ada pada dia..
syukur... sihat di kala ini..
semalam checkup dia, tapi biasa la ini n3 autopublish kan..
so, nak update result checkup tunggu minggu depan la..

adik akeem, banyak gelaran..
adik, bolat, apek, syalus (halus).. terkini, mak toknye panggil.. mat sentul pulak..
hahaha, tak sempat nak interview maktoknye nape panggil gitu =P
hikhik..
apapun mama suka panggil akeem or adik lagi selesa..
tapi.... kalau nak marah, panggil muhammad asyraf hakeem...^_^

dah pandai bermain apa saja dengan si abang
pandai juga mengusik dan mengacau abang..
pandai juga bergurau senda..

banyak perkataan jugak sudah pandai disebut
dan dia suka mengajuk apa yang kita ajar..
gigi pun dah banyak sangat, sikit lagi nak penuh..

apapun dia pandai juga beralah sesekali
tambah-tambah dengan si abang..
si abang jenis, nak menang dia saja..
sudahnya si adik yang beralah..
terkadang beralah dengan rela hati..
terkadang beralah sebab terpaksa, maka menangislah dia..

apapun adik-abang...mama sayang keduanya..

tempek pic tuan badan yang berumur 1tahun setengah ni..

begitulah dia, jadi pemerhati setia.. kalau abang tak kasi, diam sajalah dia.. cuma mampu memerhati dari jauh..


tengok jerlah ye dik.. sikit masa nanti, dah besar sikit, taktau la macamana pulak gayanya..apapun harap baik-baik saja..Amin...
p.s happy weekend~

9 comments:

Nad MamaZN said...

Kejap je kan kak? Dh nak 2 thn
Akeem ni pandai beralah dgn abg
Good
Beza ngan nayli, die jek nak menang :)

eima said...

Kesian nengok adek dok jauh gitu mengok...sian...

klu alisha tu die rampas je...abg plak yg dok diam menengok

Izan Ishak said...

akeem dah 1 tahun setengah pun. rasa baru je baca entry eina lahirkan dia. skrg ni dia byk memerhati apa yg abang buat ye...

Masya said...

saya rasa mcm baru jer baca entry kelahian dia ... dah setahun 6 bulan...

Ms Haslina said...

alhamdulilah adik sihat membesar.

NzA said...

cpt masa berlalu...dh 1 thn lebih....moga membesar dgn sihat n jadi ank yg pintar......

ct rahani said...

alololo baiknya akeem.. aqeef baya2 akeem dulu pun sama kak.. jdk pemerhati jer.. dh beso sket asyik berebut je tab ngan abg.. mmg dia la yg menang.. sian abg asyik kena mengalah.. hehe..

Maria Firdz said...

Pndainya si abg melayan adik...

wan sujaihah said...

Kak oiiii...besar dah anak yerr...hehehe..

Saje nak menegur...heheh