About

Wednesday, May 15, 2013

.: Ku MasIh diSiNi : 8 taHUn daH :.

As salam..

tanggal 15 mei 2013
genap 8 tahun daku di sini..
tempat sumber pencarian rezekiku..
syukur, perjalanan hidup dimudahkan..
walau terkadang, cobaan dan cabaran dihadapi..
namun, daku masih setia di sini..

Rezeki Allah.. siapa yang tahu..
semuanya adalah aturan dari-Nya.
walau suatu ketika rasa tidak selesa..
namun, tetap redha dan sabar..
dan kini.. 8 tahun jugak jadinya.. tak sangka!

moga masih ada lagi rezekiku di sini..
malas sudah nak memikir nak mencari kerja lain..
(niat di hati, nak bersara jer, tapi belum tiba masanya..huu)

Alhamdulillah.. 
mula bekerja disini, sebagai kerani saja..
lama kelamaan, naik peringkat demi peringkat..
bukan kita yang minta, tapi semua adalah rezeki yang sudah tertulis..
sabar dan buat saja kerja kita..
kalau Allah nak tambah rezeki buat kita..
In sha Allah..
mudah saja jalannya..
tak perlu kita nak meminta-minta..

kenangan - tempat bertugas lama
kat ofis lama..sekarang sudah pindah ke ofis baru.. ^_^

kat ofis baru .. tak ada pulak gambar yang nampak penuh.. cukup la sekadar ini.. ^_^
kenangan~ saja tempek gambar lama..haha.. nampak kurus sket muka..hahaha..
me@2009.. lepas bersalinkan arif rasanya ni.. ^_^
p/s hidup kita ni, biar jangan ada rasa irihati dan dengki, dengki bila tengok kawan-kawan lain, dinaikkan pangkat, naik gaji atau seumpamanya.. buat saja kerja kita, tak perlu nak merungut lebih-lebih...kalau tertulis ada rezeki buat kita, tak perlu kita bersuara, rezeki itu pasti datang pada kita.. kalau dah kuat mengdengki, buat kerja langsung tak ada ikhlasnya, hari-hari mulut 'manis' saja (sila tafsir sebaliknya ye..), mana hendaknye rezeki tu datang ... sekadar ingatan untuk diri sendiri dan sesiapa yang membaca ^_^.. peace yoo..

22 comments:

Ibu Lala said...

Saya pun. Diam x diam dah 5 tahun. Malas nak cr keje lain dah sbb umo pun dah nak masuk 40. Keje kat mana tu?

Delimasari said...

bersemangat jadinya ni... gud222

mummy_ayu said...

Ayu .. tahun depan bulan mac..10 tahun dah..rasa kejab jer..kan?

maria firdz said...

Alhamdulillah.. Pasti byk pngalaman suka dan duka kan... :-)

ct rahani said...

tahniah kak.. lama bertahan tuh.. betul la kak kalau dah tertulis rezeki untuk kiter pasti x ke mana.. yg penting keje kena ikhlas.. :)

Nad MamaZN said...

Tahniah kak :)

Ms Haslina said...

tumpang happy dengan kejayaan eina naik pangkat/rezeki di opis.

itulah bila kita ini ada tanggungjawab (keluarga) berat hati hendak tukar kerja sana sini kan.

insyallah rezeki anak-anak tetap ALLAH sudah tentukan.

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said...

selamat berjuang kak Ina...suka ayat yang last tu, betul2....la la la la...

mama maman aka yana said...

rezeki.. dulu kita bertahan 7+yr kat satu kampeni.. skrg dah msk setahun.. tak tau la lama mana bertahan... tgk jew la.. kiki

ena said...

Alhamdulillah...

Ratu Hatiku said...

Xpelah yg penting kita hepi.. :)

Gieyana said...

Tahniah..sy pon..x sgka dh 9 thn kt tpt krja akrg yg majoritinya chaa yaa nun aliff tp muhibbah..:)

mummY daniSha said...

congrat..

Imah Dinor said...

tenet mcm kura2 skrg..malas nak buat n3 baru....lama jugak tuh..dr bujang smp dah anak 2...dr bjln smp dah naik alza...he...he...rezeki anak2....alhamdulillah ....tumpang gumbira....

Nafira usof said...

tahniah k.iena..
moga terus maju jaya dalam kerjaya k~

zura pon dah cecah 6 tahun kat kampeni skrg nih.

Masya said...

alhamdulillah 8 tahun bkn masa yg singkat tu...

Izan Ishak said...

alhamdulillah... izan yg baca pun tumpang gembira dgn kejayaan kawan2. moga Allah terus murahkan rezki buat eina n keluarga ye~

Iela Fazielah said...

alhamdulillah... dah lama bertugas.. naik pangkat...ila ni xmeningkat2... tp xpe.rezki tu allah bg adil dan saksama..yg penting kita kerja ikhlas...

LYAfrina said...

alhamdulillah.. sama la dgn lya, masih setia ditempat lama.. dan dah x terfikir nk cari keje lain..sbb mmg dah selesa.. sentiasa ikhlas dlm kerja..insyallah..adalah nikmatnya..

nieda said...

Insyaallah selagi kita bekerja dgn ikhlas, rezeki ada dimana2

NzA said...

InshaAllah eina, jika kita buat kerja secara ikhlas n jujur...Allah permudahkan segala2nya..rezeki yg dpt boleh kita kongsikan dgn insan2 lain.....ameen....

wan nurul hezrina abd halim said...

100% agreed with ur quotes yang ngelast tuh kak..skang kawan2 ramai interview naik pangkat..doakan kejayaan untuk mereka...jgn dengki2 tak bagus bila ada perasaan iri..nnt rosak hati=)