About

Tuesday, May 14, 2013

.: FM dan KeyChaiN :.

As salam..

suka.. dapat FM dan Keychain ni..
boleh tambah koleksi kan.. ^_^

FM dah lama dapat, baru nak abadikan..
member opis kasi, dia pergi Langkawi..
dapat Fm dan keychain.. sukaa.. 

then, keychain kuching sarawak tu..
mak mama yang kasi..
waah mak mama tu, dahului anak dia berjalan jauh..
mak memang banyak buah negeri dah sampainya..
ada aja program jalan-jalannya..
kisahnya, mak mama dulu, masa arwah ayah ada..
mak jarang berjalan jauh..
kalau pergi rumah anak2 pun.. mak akan lembik sbb mabuk dan muntah2..

then, sejak arwah ayah tak ada..
mak beranikan diri, berjalan jugak ke rumah anak2 
atau pergi kursus anjuran risda atau pertanian..
beli ubat tahan muntah dan tempek koyop kat perut..
alhamdulillah, lama kelamaan mabuk mak kian ok..
janji kena jaga makan je sebelum berangkat..
tak boleh makan benda berangin , berlemak dan berminyak..

pandai mak belikan keychain comel ni, mama tak minta belikan apa2 pun.. janji mak ok di tempat orang.. mak ke sana, atas pelawaan kawan nya menziarah anaknya di sana..
mak di tahun 2013 ni bakal berusia 67 tahun pada bulan Jun nanti..
Alhamdulillah sihat sejahtera.. moga kesihatan mak sentiasa terpelihara..
Amin..

9 comments:

MrS. F!zA said...

mak kak iena pandai belikan souvenir tu..hehehe

ch@ said...

tabiklah mak akak tu, mmg gagah dan gigih. mama kita mmg takla. soh naik bas sendiri pun seram. hendak nangis je bunyi.

~aSHa~ said...

terasa mcm ucapan hari ibu pula..ehehee

~aSHa~ said...

terasa mcm ucapan hari ibu pula..ehehee

Cho Zila said...

seronok dia jalan2kan.. seronok tengok diaorang sihat...

Nad MamaZN said...

At least terubat jugak kebosanan mak kak eina tu
Sambil2 dpt luaskan pemandangan dan penglihatan
Ececee..
Moga mak akak diberi kesihatan yg baik :)

ct rahani said...

pandai mak akak belikan souvenir.. cantik keychain n fm tu kak.. :)

Izan Ishak said...

jauh tu mak eina jalan2 sampai kuching ye. samalah dgn mak izan, masa pegi tganu kelantan hari tu siap belikan kain pasanglah, bajulah, kain batiklah.

oh ya... mak izan dah genap 70 thn april lepas. alhamdulillah... moga mak2 kita terus sihat hendaknya dgn izin Allah.

wan nurul hezrina abd halim said...

kak tunguuu hari kamis atau jumaat kay...fm special frm CH nak kasi.hehe