About

Tuesday, April 2, 2013

.: RuMah itu :.

As salam..

stok lama ni..
sudah di ambil gambarnya..
so, kena la abadikan jugak di sini.. ^_^

Rumah itu..  ^_^
********************
orang-orang tua kita, bila di ajak ke bandar duduk bermalam lama-lama di rumah anak-anak..
alasannya selalu..
'siapa nak tengok-tengokkan ayam-ayam itik tu..
siapa nak bagi ayam itik tu makan..'
*************
terkini alasan mak mama a.k.a tok kedah budak-budak ni..
'sayang nak tinggalkan pokok-pokok bunga ni, siapa nak siramkan..'
siapa nak tengokkan.. '
'sayang nak tinggalkan kelas mengaji agama..'

alahai mak..
belum pergi ke bandar lagi, dah dapat membayangkan kebosanan yang bakal dirasa..
jadinya, adalah lebih baik, mak rasa dia takmau ikut..herm..

rumah mak~

adik akeem

si abang arif~

hasil kraftangan tok kedah... buat sikit-sikit sekadar mengisi masa lapang..

hasil kerja tangan tok kedah jugak a.k.a mak mamalah~
dan tanaman dia, yang sering menjadi penghalang
untuk mak berjalan jauh ke rumah anak2nya..


mak mama suka la part2 berkebun ni, tanam bunga dan seangkatan dengannya..
tapi si mama kurang sket.. hee~

sekian~

14 comments:

Imah Dinor said...

hu..xsabar nak blk kg bila tgk pic2 ni...anak2 mak xsorang pun boleh ikut jejak dia...ikut sikit2 ada la kn...paling kira anak mak kak chek d kg la..dr mulut smp le kpd kebolehan bkraftangan nye...aku ni lg la jahit pun sikit2..masak pun sikit2..tanam2 pun minat sikit2 hu...

nens cellection said...

hehe..nens suka umah kampong..mcm2 boleh buat kan..syokknyerr!
bab2 berkebun tu best tu..hehe

MrS. F!zA said...

betul2..sama lah to di kedah nun..dia tkleh duk lama2 kt sini..mcm tkthu apa nk dibuat.

MrS. F!zA said...

samalah tok kedah nun kalo dtg sni tkleh lelama..mcm boring tkthu nk bt ape..

Zuraidah Butang said...

kalau sy pun..sy nak duk kg...hehe..rase bahagia di rumah sendiri..sy paham isi hati org2 tua ni.. :)

Nad MamaZN said...

Camtu la kan...
Dorg dh tau dok bndr mesti bosan

Ratu Hatiku said...

bila dah terbiasa buat kerja2 mcmtu kalau xbuat sehari tu yang jadi xbiasa tu... :D

Nafira usof said...

sonoknye dapat balik kampung kan~

eT said...

dh umah dia...mesti syg nk tggl lama2..hehe

NzA said...

org tua mcm tulh eina, byk alasan kalau diajak jln2 ke rumah kita.
Wah kreatifnya mak eina.

ieda immi said...

yelah dikk
mak akak duk lama umah anak2 sebuk nak balik ..
sbb teringatkan ayam ... lembu ..
akak dah syok duk kg , x nak dah duk bandar ;)

ch@ said...

ohooo, sgt kreatifnya.

Jue a.k.a Ibu 2F said...

sangat kreatif...
biasalh org tua mesti ada alasan je klu ajak datang rumah..

Izan Ishak said...

samalah dgn mak izan tu eina. kalau tak ada sebab mmg tak nak jalan rumah anak2. yg jauh skrg cuma izan n lagi satu kakak kat kedah. hmmm... skrg ni cuma alasan tak dpt pegi ngaji jelah kalau kita ajak dtg sini. ayam dah tak bela... pokok bunga pun dah tak byk sgt mcm dulu2 masa mak rajin tanam bunga.