About

Monday, April 22, 2013

.: haDiah haRijaDi si aBang... :.

As salam..

belum beli pun lagi...
hadiah harijadi buat si abang, di usia genap 4 tahunnya..
herm...... masih memikir..
tapi katanya si abah nak belikan basikal besar sedikit dari yang sedia ada ni..
herm.... tapi modal tak cukup lagi kot..
dahulukan mana yang lebih utama dulu..

sudah.... jadinya bukan hadiah harijadi la kan..
hehe..
harijadi si abang bulan lepas lagi..ngee~

apapun si abang takla menuntut pun, jadi ok la kot postpone lewat sedikit.. =P

ini pic taken byphone..
aktiviti petang, samada hari bekerja, atau hari cuti, kalau tak keluar berjalan kemana-mana..

bermain basikal!

basikal si adik naik tu..hadiah untuk si abang diusia 1 tahunnya..

basikal si abang naik ni pulak, hadiah harijadinya tahun lepas, di usia 3 tahun..
kalau belikan basikal baru yang lebih besar pun ok jugak kan..
basikal ni, yang lebih kecil ni..boleh perturunkan kepada si adik..
so, tak ada lah istilah 'membazir' namanya.. ^_^

Sekian ceritanya plan untuk beli hadiah..tapi tak beli2 lagi..hehe~

14 comments:

Nad MamaZN said...

Best la arif nak dpt beskal baru :)

eima said...

tgu pindah rumah baru ... baru besh dpt basikal baru ... keliling taman boleh pi

Ratu Hatiku said...

Yalah da nmpk kecik basikal tu dengan arif.. kena beli yg baru nie.. :D

Lily@MamaZaraZareef said...

hehehe..sama mcm Zara..basikal yg ada skang hadiah bday die masa 3 tahun..dh nmpak kecik basikal tu sbb si kakak dh membesar ngan jayanye..ada niat gak nk beli basikal yg besar sket lg tp tak tau bile..tunggulah if ada duit lebih kot kan..=p

~~*Lady Salwa*~~ said...

Sal pun tak beli lagi hadiah harijadi utk Izzati... dah masuk bulan 4 pun... tak tau nak beli apa... beli baju je ritu...

Lagi pun sama la macam akak, apa2 yg ada tu diwariskan la kepada si adik lak... hehe

Salina@IbuAqil said...

X per sis..
Dulukan mana yg perlu dulu..
Basikal tangguh dulu..
Abg mst paham nye.. ;D

Nafira usof said...

setahun sekali penuhi keinginan anak2.. apasalahnye kan~

Ms Haslina said...

memang itu kesukaan budak-budak kan eina, berkayuh basikal. mesti seronok sangat.

nieda said...

Nieda pun plan nk beli basikal jugs utk humaira

rohayu osman said...

bila nengok basikal teringat dulu penah beli basikal untuk bufday present si raisha.. tapi skang ntah dimana lah hai.. si papa tak reti nak hantar.. terpksa lah mama beli baru nati..

Izan Ishak said...

syoknya arif... mama n abah nak belikan basikal baru ye. mesti dia happy tu dpt naik basikal petang2 kan.

kami ni lagilah... drp plan nak beli asyik tertangguh aje. salah satu sbb yg jadi berat hati tu bila tgk budak2 kat taman ni kalau naik moto bukan main laju lagi.

mamaRIFQY said...

setujuk !beli beskal besar sket..mst seronok die main kat taman

ch@ said...

rasanya, kita xpnh pun belikan hadiah beday kat anak2. hahaa emak kejam. abi je yg rajin belikan hadiah, kita belikan kek ja. hahaa.

beday arif sama bln ngn akak kan?

Imah Dinor said...

mak njang pun xbeli apa2 pun hadiah tuk ayip kn...abg ijat pun xdpt hadiah ..ibu ni asyik fikir barang2 tuk abg mirul jer..kadang2 tsedar juga mcm pilih kasih pulak tp apakn daya mmg abg mirul baru masuk asrama byk benda yg kena sediakn..hu...semoga tahun depan murah rezeki lg byk dpt bonus boleh enjoy dgn anak2 yg lain pulak..