About

Thursday, April 11, 2013

.: diNner di suaTu maLam :.

As salam..

jarang-jarang sebenarnya ambil dinner ni..
sesekali je makan, atas permintaan..

selalunya, jika si abahnye tak makan nasi waktu siangnya.
balik tu, dia minta la sediakan makan malam..
selalunya kalau siang dah makan nasi,
jarang-jarang kami makan waktu malam..
(pun begitu, si mama ni, naik jugak badannye...huu)

dinner paling ringkas
yang disediakan oleh si mama dan dipersetujui si abah 
(kenala si abah setuju sebab dia yang nak makan =P)

adalah menu ini..
bubur nasi ^_^ + ikan kering atau kadang ikan bilis goreng bawang+lobak masin...



cepat di masak ... sedap di makan..
^_^

malam tu, mama tak makan pun bubur nasi ni..
si abah je layan..

mama layan ayam goreng, goreng tepung..
dah rupa macam makan ayam KFC je..
sedap... nikmat =P


yang pasti bahagian drumstik tu untuk si abang arif.. dia suka "ayam upinipin" ni ^_^
sekian kisahnya pasal dinner yang ringkas !

13 comments:

♥cikmOt♥ said...

kak, saya lagiiiiiiiiiii jrang dinner...hubby skang balik umah jam 1-2 pagi...sibuk ngan pru...sobsss

Masya said...

bubur adalah kegemaran saya jugak, tp kalau kat rumah mmg xde yg nak melayankan.. kecuali dipaksa hahaha... makan jugak..

Imah Dinor said...

sama la klu cuti ja mlm xmkn, tp klu krj mlm hu 2 kali kluar makan tau..badan dah makin mbam2 dah risau....tp mlm makan bubur ok kot...mmg sedap makan ayam goreng tepung panas2 kn...

~aYu~ said...

perghh sedapnya tgk.. bubur dgn ikan bilis mmg menaikkan selera..

Nafira usof said...

wahhhh.. memang layan kalo pekena bubur nasi mlm2.. lawan plak ngan ikan bilis goreng~ sedapnye~

eima said...

hari2 dinner pun tak besar2 cam ne ni kak ... huhu kesian ai

~~*Lady Salwa*~~ said...

betul tu, menu dinner yg ringkas dan sedap... kalau sal selalunya tambah sket, wat sup sayur... hehe

Sama la ngan sal ni... dah jarang dinner, tapi berat tak jugak2 turun... degil betul berat badan nih... huhu

Ratu Hatiku said...

sedapnya...dah lama xmkn bubur di wktu mlm...

Nad MamaZN said...

Waaa
Arif xkasi sket ayam kat abah ke?
Ksian abh mkn ikan kering
Hehe

nieda said...

Ayam tu mengancam betul.

LYAfrina said...

sedapnyer..suka mkn bilis goreng dgn bawang

mek da ©™ said...

terliur weh tgk ayam tuhh

ch@ said...

Kita dinner jarang mkn nasi. Abi je yg mkn. Isk sedapnya bubur ada lobak masin. I like.