About

Friday, April 26, 2013

.: biLa semInggu seKaLi :.

As salam..

Salam Jumaat yang Mulia..

ohho..kerja ni...kalau seminggu sekali tunggu nak buat, haruslah begini jadinya..


2 timbunan tinggi...
1 baju anak-anak dan baju kecik-kecik
1 baju makpak , yakni kain/baju besar-besar..

senang sikit nak melipat kalau asingkan siap-siap..
menunggu seminggu sekali, baru nak melipat..
haih..makan jam nak siap..
itu belum campur dengan masa yang terbuang jika ada masukcampur si anak-anak..
grrrr geram tau.. memang bersuara tarzan jugak la si mama =P
dua-dua anak masuk campur..

ini sedikit ringan bebannya sebab en abah dah settlekan bab membasuh..
selang sehari atau 2 hari membasuhnya..
Tq en ebah ye...amalkan selalu =P

bab melipat ni, haruslah tugas si mama sepenuhnya..
malas atau kurang rajin pun..
terpaksa la jugak, merajinkan diri..
kan... kan... ^_^

ok, tu je cerita pasal aktiviti seminggu sekali
terkadang terjadi jugak 2 kali seminggu..
tengok keadaan... kalau 2 kali seminggu, ringan sikit beban..
tapi sekarang ni, asal balik kerja je..
penat nye badan..mau lelap sajo..
 huu~

oklah semuanya..
selamat berhari minggu... ^_^

14 comments:

wan nurul hezrina abd halim said...

hahaha sama cam kami kak kesnyer.mcm nurul hubby basuh baju n kadang dia sidai kadang nurul tapi banayk dialah..tang produksi melipat nurul mcm tulah gayanya menimbun nimbun..hehehe.hubby siap kata lahh produksi melipatnie sik tangguh2 jadi tak datang untunglah syarikat.hahaha

maria firdz said...

saya bukan semiggu sekali kdg2 2 minggu sekali.. suami pun dh faha,.. hehe... mmg nak cari mood yg terbaik utk buat kerja2 melipat ni.. :)

Nad MamaZN said...

Saya yg dok umah ni pun kengkadang malas hihi
Lepas 2-3 hari baru nk lipat hihi

Ratu Hatiku said...

uhuhuhu....byk gak tu... mau lengoh pinggang duduk lama2

Ms Haslina said...

gitulah kita ni emak-emak kan eina. rajin mengasingkan baju. kalau saya memang try je lipat sambil-sambil. kalau di biarkan nanti lagi tinggi timbunan, maklumlah ahli ramai.

- dieyana - said...

hihkihk, kalau saya, paling rajin 2/3 kali seminggu, paling malas 1 kali seminggu, dan paling2 teruk teruk sgt amat (hahah), tak de sekali pun dlm seminggu, yang jadi mangsa -my usband..hihkihk

Nafira usof said...

sama ngan zura.. weken baru lipat.. tu pon kalo x de xtvt.. kalo ade xtvt?? makin tinggi lah timbunan kain tuh~

Ibu Lala said...

Ha ha ha. Sama la kesnye dgn sy kalau tak de mak kat rumah. Nak cari baju pun susah..

Masya said...

saya lepas angkat terus lipat, walaupun 3 beanak banyak oo tak sanggup rasanya tunggu seminggu sekali.. pitam..

mek da ©™ said...

HUHU sama lah..mek da lg byk kot bukit2 tuh he

Imah Dinor said...

betuah dpt cik abah yg rajin nolong cuci baju...idok le dpt nak kumpul seminggu ..hari2 cuci n hari2 lipat ..kadang2 tbabas 2hari jer dah menggunung...he...ngeri bab lipat melipat ni..cik ayah rajin nolong masak n jaga anak jer...itu pun alhamdulillah xramai yg boleh sabar mcm cik ayah yg sanggup jaga anak lebih 12jam tau....hu...ayat sedapkn hati ngee :)

♥Cik Puan♥ said...

akak samalah ngan kita...bab melipat sangat malas..kena bebel baru jalan

mamaRIFQY said...

ooo.....kikiki.............na seminggu skali lipat bajuu

ch@ said...

lipat baju masa tgk tv, tau2 dah habis. kadang lipat baju tu rasa mcm membazir masa btl. baik buat kerja lain. kan? hahaa.