About

Wednesday, March 13, 2013

.: sTok maKanaN riNgaN :.

As salam..

see... stok kat rumah..


teringat zaman kecik-kecik dulu..
nak makan jajan apa-apa pun..susahnye laa..
nak dapat seposen pun susah..

teringat mama, ambil upah korek buah pinang kering selepas dijemur..
dapat seposen dua..
ke kedai, terus beli jajan.. 
sukanyee lah masa tu..

anak-anak sekarang, tak perlu nak merasa kesusahan tu..
beruntunglahh...

16 comments:

inazamri said...

wah byknye stok jajan jt umah tu.akak pun ada gak tp biasanya dlm 2 jenis je la.

Mummy Ayu said...

kan? dulu kita kecik2...bukan main susah lagi nak dapat...sekarang.bukak peti ias..macam2..
sama la ngan Ayu, mesti beli extra untuk standby..plus mummy diaorang boleh gak tumpang2..he he he..

Lily@MamaZaraZareef said...

meriah stok makanan..hehehe..kami pon kt umah stok tetap kena ada biskut..paling selalu tiger, chipsmore ngan oreo..budak2 suke..kekekeke

nens cellection said...

zaman dah berubah kan..lepas dugaan tu dugaan yg mencabar plak dtg..semoga segala dugaan diharungi dengan baik..aminn

shark said...

hai kak iena..
selalu masuk cni tp jarang komen..
skang nak rajin komen dah..:)

eima said...

untung anak2 kite sekarang sbb kite tak nak diorg merasa ape yg kite rasa dulu2....

Ismaliana Sulaiman said...

lia pun ada corner mcm ni kat umah..penuh dgn macam2 jajan.. kdg2 baba dapat hamper dr tmpt keje b'gunung lah jajan..smpi x b'habis...

Masya said...

selalu terpikir anak skrg sgt bertuah.. dulu jgn kata ada stok mcm ni.. kalau abah balik kerja belikan makanan atau jajan itu dah kira bertuahlah tu....

Izan Ishak said...

stok makanan kena sentiasa ada. biskut tak boleh tak ada. hmmm.. dulu2 kalau ada 20sen kat tgn terus kayuh basikal pegi kedai... beli jajan. seronok rasanya bila kenang zaman kecik2.

Ibu Lala said...

Betul tu. anak anak skrg x merasa sush. Nak apa sume dapat. Sbb tu la budak2 skrg x tau nak hargai apa yg derang ada.

Nad MamaZN said...

Beza kan dulu ngan skrg
Kite taknak anak anak merasa susab mcm kita dulu
Sbb tu depa lagi senang skrg

Nafira usof said...

Kan~ zaman kita dulu susahnye nak dapat 10sen.. kadang2 kena nangis dulu baru dapat 10sen~

QA's ~ mamapapa said...

wahhhh..byknya..jmput ke blog sy utk p[ilih bekas2 tupperware yg boleh jamin jajan2 ni x masuk angin bila disimpan :)

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Banyaknye stok...untung anak2 skrg ni...nk mkn apa dah tersedia depan mata..

wan nurul hezrina abd halim said...

PERBEZAAN DOLU NGAN LA NI..SEMUANYA DIHUJUNG JARI ZAMAN LA NI

Imah Dinor said...

kluteringat time susah rasa bsyukur sgt skrg ni....sama la kadang2 rasa nak beli biskut satu tin besar....anak2 dah besar lg kuat mkn jajan tau...