About

Friday, March 8, 2013

.: Day 3@Kg : ke BaLinG & BerMaiN aiR :.

As salam..

Jumaat yang mulia..
syukur masih bernafas hari ini
(sejak dua menjak ni, asyik la teringat dan terbayangkan keadaan para parajurit di Lahad Datu tu..hu~)
(apapun doakan semoga ia berakhir segera dengan tidak mengorbankan lagi nyawa parajurit kita..Amin..)

ok, cerita selang seli, kejap hari ke-5, ini hari ke-3 pulak.. 
hari ke-3 di kampung..(semasa cuti CNY lalu)
selepas makan tengahari..
mama sefamily dan tok kedah gerak ke Baling..
jalan2x beli apa yang patut, sajasaja cuci poket 
dan misi mencari sesuatu jugak..
untuk majlis perkahwinan adik ipar mama on Ogos nanti..
Baling, barangan kebanyakan ada yang murah jugak..
macam, toto, kelambu, barangan/peralatan di dapur dll..

misi mencari selesai..
tapi elok je sampai KL ni, compare harga.. rupanya sama je.. kat Mydin..
hehe.. jauh beno mencari di kampung, rupenye, kt sini harga sama ja..hahaha..
tak apalah.. ^_^..dapat jugak hasil belian yang lain di Baling tu..

lepas membeli, pekena ais secawan.. ^_^
haus, panas cuacanya..
nak makan, kenyang lagi waktu tu..
layan jerlah, si abah yang rajin menyenap =P

makan di kedai ni..
berlatar belakangkan Gunung ganang.. ingat tak, cerita Raja Bersiong, di sini lah sejarahnya bermula ^_^..
nak tau lebih, search la internet ye.. mama selingan jer ni..
 


arif malas layan.. tok kedah, adik n mama redha' je.. si abah beriya nak snap gambar

kedai yg comel ^_^

eh.. patut gambar ni keluar dulu..hehe~

minuman tok kedah n si abah ~ laicikang~

adik yg lapo.. geget jari jer.. =P
lain-lain gambar tak ambil pun..
si abang arif, makan mee sup.. yang lelain, minum jer..

balik dari Baling, masih awal, singgah sekejap kat kawasan tempat peranginan ni..
ooooh terujanya lah mama nak terjun sama..
tapi apakan daya..
tak bawak persalinan..

namanya , Lata Mengkuang.. 10-15 minit dari rumah tok kedah
plan, boleh datang lagi, esok-esok kalau ada kesempatan.
tapi tak sempat pun.. aktiviti penuh.. hari ke-6 dah balik KL..

layan anak-anak bermain air..
persalinan mereka ni, sentiasa standby seorang sepasang dalam kereta.. ^_^






berenti kat port paling bawah sekali je..
malas nak naik sampai atas..
sekejap je cadangnya..
hari tak mengizinkan..
jadilah ini pun..
si abang suka.. si adiksampai menggigil2x..air sungai ni, sejuuuuuk sangat..


dah... balik jom..
hari dah lewat petang..
mama dan tok kedah jadi penonton jerlah..
sambil layan makan rojak buah, beli kat situ.. ^_^

Sekian, aktiviti day3@kampung ^_^

7 comments:

♥cikmOt♥ said...

bestnya sesekali balik kampung kan kak eiyna...jeles tau...

Nens Collection said...

bestnyerr,,jalan2 cari makan..hehe
sy mmg crazy ngn laicikang..kalo 2 bekas leh abeskan sorang jek..hehe

MRS. K said...

baling - kampung my mak.. huhu

eima said...

hmmm penah sekali lalu kot baling tu .... dr jeli ...

Nad MamaZN said...

Syoknya tgk hakeem
Swimming pool dh merasa
Water park dah merasa
Air terjun n sungai pun dah
Hebat hakeem ni tahan plak tu sejuk2 air sungai hehe

::NureeN:: said...

pernah skali 2 mkn kat c2.. sedap jugak kan...
lata mengkuang dah byk berubah.. last pegi thn 1999 kot.. ;0

Imah Dinor said...

wah seronok la anak menantu yg spoting ni bwk jln2 ye....