About

Thursday, February 21, 2013

.: Menjelang 4 taHunnya :.

As salam..

Si abang Arif..
Hari ini sudah di usia 3 tahun 11 bulan ++..
Next month 16 mac, genap la usia 4 tahun..

Disebabkan semasa hari jadi adik akeem, ada buat majlis panggil orang datang rumah..
Makanya, untuk dia, dia pun dok berangan perkara yang sama akan berlaku...
Huuu~ tapi mama tak buat dah kot….maaf ye arif..

Dia selalu cakap, nanti hari jadi arif, mama masak banyak-banyak ye..
Nanti kawan nak datang makan..
Asyik la dok peringat, nanti jangan lupa beli belon… banyak-banyak..

Bila tengok iklan harijadi kat Disney channel..
Dia beriya panggil si mama, suruh tengok..

‘nanti, mama buat kek macam tu..lepas tu, ada belon banyak-banyak’..

Alahai abang…
Kesian pulak bila teringatkan ragam kamu....
Excited menanti hari jadi nya...
Dia bukan tau tarikh pun..
Cuma bertanya kat kita la…
Bila .. dan bila..

Alahai………..sian la kamu..
Mesti dia sedih sebab tak dirai macam si adik..
Eh… semasa kamu di usia adik pun, mama ada buat majlis jugak tau..
Lebih meriah… sebab buat kat kampung..

Apapun mama dah janji dan dah cakap dengan dia..
Nanti, harijadi arif, arif pulak ambil gambar macam adik akeem ye..
Kat studio.. (ada voucher percuma sempena birthday..elok sangat la tu..)

Arif terus cakap..’ok..arif je, akeem takyah..’..
Hee… memang dia jeles sebelum ni sebab si adik je banyak bergambar masa photoshoot tu..
Abang…abang……..

Bebelan kosong si mama..menjelang anak di usia 4 tahun..
Tempek2x piccas penyeri n3..
Si abang… berbaju polis dalam rumah ..weii.. =P


Sila abaikan latar belakang yg bersepah..ngee~


p/s hari ni & esok, me on leave.. pengasuh apply cuti ma... baru je lepas cuti minggu lepas, terpaksa cuti lagi...huuu...

8 comments:

LiLy @ MaMaQiStInA said...

alolo..abang.pandainye dia..siap nak ajak kawan tu...

hehe..tak nak gambar ngan Adik ye..mesti dia jeles tempoharikan eina.. :)

Izan Ishak said...

dah nak 4 thn ye arif. dulu2 masa mula2 kenal blog eina arif masih kecik lagi... takde majlis harijadi pun takpe. yg penting si kecil tu tetap dirai wpun hanya mama, abah n adik akeem je. mesti best nanti dpt photoshoot gmbr besday boy byk2 slm studio.

Nad MamaZN said...

Ksiannye abg long...
Beli kek kecik, akak ajak p makan santai2 kat tmn bukit jalil tu
Sambil2 bleh gak berphotoshoot hehe
Sangkut belon2 sket..
Mesti arif hepi walaupun hanya dgn mama abh n adik :)

Ismaliana Sulaiman said...

alahai abg... mmg mcm tu lah iena bila anak2 dah lbh dari seorg... mesti ada yg rasa di beza2kan sedangkan kita x penah pun m'bezakan kasih syg... :)

anak2 dara lia tu dah mcm kembar...apa yg adik ada kakak pun nak sama..apa yg kakak ada adik pun nak juga...

masa awal2 tahun aritu disebakan kakak dah naik darjah 1 jd byk beli baju/kasut utk dia,si adik plak asyik b'kecil hati n b'tanya knp x belikan utk dia...?

kdg2 peluk cium masa sblm tido pun blh jd isu.. cth: mama peluk kakak lbh kuat,adik x pun.... huhuhuuu... mcm2 ragam si anak2...

Cho Zila said...

ala kesiannyer dia.. kena buat gak kot.. janji der kek, makan sikit2 ambek gambar.. nampak macam dia suka bergambr...

eima said...

pandai nye arif ni ... die nk minta org besday bahs utk die ..

::NureeN:: said...

penghibur hati mama...

Imah Dinor said...

comei la arif bbaju polis tu...