About

Monday, January 14, 2013

.: DaM ULaR :.


As salam...

teringin pulak nak main..
tiba2 teringat zaman kanak-kanak ku dulu..
zaman kita dulu2 ni jerlah kerjanya kan...

selain main polis centre, main congkak kat tanah, main jengket, main baling kasut..
lagi.... main nyorok2, main cikgu2, main doktor2... waaaah banyak jugak mainan budak dulu2 kan..

semuanya pun tak perlu ada modal apa..
main apa yang ada di sekeliling je..'
zaman budak2 sekarang, perlukan modal..
main game, ber I-pad, ber-Tab bagai..
haih... zaman yang jauh berubah..

upss, terbebel panjang pulak..
sebenarnya nak tempek ni ha..
Abang arif, beli apa ye.. air solivite kot..
dapat Dam Ular ni.. comel je saiznye..
boleh tahan la sehari dua main, lepas tu dah ke mana lesap..

arif tak reti main.. so jadinya..mama la ajar dia main..
ajar main, sambil boleh la lepas gian, main mainan zaman kanak2 ku dulu..hehe~
 


tak sempat main sampai tamat pun, asyik2 kena telan dgn ular..
bosan si abang arif...ngee~

p/s sesekali rasa, rindunya zaman kanak-kanak dulu.. indah nye hidup di desa..hukhuk... ni tanda2 orang rindu kampung halaman ni, lama betul tak balik kedah.......wuuu....


11 comments:

Nad @ MamaZN said...

Tu la, mainan dulu2 sume takde kuar modal besar..kretip org dulu2
Kretip org skrg plak aplikasi kan dlm bentuk menan yg tak berpeluh, huhu..ngadap tab je

Dulu main baling selipar, skrg main angry birds
Konsep main sama jek kan? ;)

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Teringat zaman kanak2 selalu main mainan ni..rindu dgn zaman kanak2...

Imah Dinor said...

Mmg rindu sgt zaman kanak2,xada apa yg dpk,ingat main je...pandainya ayip main tu...

Nens Collection said...

hehe..main ramai2 lg heboh ni..best!

eima said...

anak2 la ni mana nk mkn mainan gini ..klu nk maian pun kejap je pastu semua pakat hilang terkoyak bagai dah

ADEEYA said...

org kedah ek hehehe :) ni game masa sekolah rendah ni hihihi

Nafira usof said...

zura pon rindu jugak zaman kanak2 dulu.. macam2 permainan ade.. tak payah pakai duit ape pon kan~ semua alat permainan ade di sekeliling kita.. rindunye! nak balik kampung jugak~

Masya said...

baru² ni pun belikan untuk anak sy main.. dia suka mengira.. last² asyik turun jer.. gambar ular dia marah hahahahaha... langsung xmoo main dah..

LYAfrina said...

itulah..jauh bezakan... pmainan budak skarang n kita dulu.. skaran semua dihujun jari..

Izan Ishak said...

dam ular ni anak2 izan pun suka... kalau balik kg ajelah dpt peluang nak main galah panjang dgn sepupu dorg kat umah mak. mmg syok!

Aisyah Husaini said...

Kan mama? seronok hidup kite dikampung dolu2 kan..asik teringat je dan rindu time dulu tau..haih