About

Tuesday, January 15, 2013

.: aiSkrIm.. Yummy ! :.

As salam..

jalan-jalan ahad... ntah minggu bila..lupa..cerita dah lama..ngee~

mula2 ke Nilai, mencari benda dan melihat progress rumahku syurgaku...(sedey..mcm lmbt lagi siapnya..huu~)

lepas tu, terjah Tesco Shah Alam..
sebelum tu, singgah solat Asar jap kt masjid Shah Alam..

dah sudah tu, jalan2 kat kakilima masjid
ada pulak budak2 tengah layan makan aiskrim..
si adik akeem berjalan sorang.. terus menonong tuju kat budak makan asikrim tu..
sambil... menegur dalam bahasa dia... menegur tandanya dia nak aiskrim la tu..
weeeiii... budak umur gitu memang la taktau malu..
pantang nampak orang makan apa2 si adik akeem memang nak merasa jugak..

aduyai...

terus maknye pergi dapatkan dia.. then, cakap..
'takpe, takpe... nanti kita beli 1 kat situ ye...'sambil tersengih kat budak tu..
sebabnye budak tu dah macam gaya nak bagi je aiskrim dia tu.. he~

akeem akeem... nasib baik kamu kecik..
si abang pun teruja bab aiskrim ni...tapi dia dah besar, takdak la terang2 ngecek kt orang..macam adik tu..

nasib baik pakcik aiskrim tu masih ada di ruang legar masjid tu..
terus terjah sana...dapat makan aiskrim lewat petang..

si adik makan banyak jugak..
dia memang suka.. ^_^
baru setahun dah pandai makan aiskrim ye.. haih!


yummy !

candid~
Sekian, kisahnya adik dan aiskrim ^_^


9 comments:

Nad MamaZN said...

Uiiyoo..sejukkkk la akeem!! ,=)

mamashikin said...

ohh kak ena beli rumah kat nilai yer..nti boleh shoping kt nilai 3..hehe.

LiLy @ MaMaQiStInA said...

hehe..budak2 memanglah macam tu..lagi2 aiskrim tu mengiurkan.. ;)

Izan Ishak said...

holoh... dah pandai makan eskrem ye akeem... suka tgk gmbr candid tu! sweet moment~

~aSHa~ said...

besar dah si adik...'rumah' ni pun semakin berseri2...nampak sgt asha lama tak berblog kan...

rindu dgn teman blogger

Miss Zu said...

sedapnya tgk dia makan aiskrim..
meh tgk blog saya

http://misszucollection.blogspot.com

~Siti Hajar~ said...

akeem akeem besar nti xmo mintak kat org cam tu tau...hehe...biasa la budak2 eina, apa la dia tau, malu pun idok...hehe

Aisyah Husaini said...

bestnye : ) insyirah terpaksa dikawal makan nye sebab ada semput kalau bole sume2 pun nak bagi ha ha

Imah Dinor said...

budak2 mmg suka sgt dgn ais krim....cantik la pic k2 tuh...