About

Tuesday, December 18, 2012

.: perTaMa dan TerAkhiR 2012 :.

As salam..

pertama dan terkahir buat ni bagi tahun 2012

buat apa?

hehe..

masak bubur durian atau kalau orang kedah cakap 'serawa durian'

lebih sedap makan dengan pulut..
tapi si mama, malas nak beli beras pulut..

makan dengan roti pun jadi la.. ^_^
mama bukanlah penggemar durian yang 'tegar'
tapi kalau ada depan mata tu makan jer..
hehe..
tahun 2012.. tak beli pun durian..

makan mentah masa balik Johor ari tu..
then, ini MIL bawak buah durian dari Johor jugak..
siap berkupas...so, buat serawa... sedap......... ^_^

p/s masih berbaki 3-4 ulas dalam peti ais, taktau kenapa tak rasa nak makan..
herm.........

16 comments:

JaSSNaNi said...

kalau kat umah ni, serawa durian mmg laku.. kejap je abis sebantal roti benggali tu.. heheh

~Siti Hajar~ said...

km ni hantu duyan sekali hadap 3 biji blh hbs srg...haha

MamaYatie said...

sama la kita eina..belasah ngan roti jer..2 minggu lepas buat & makan serawa ni di pagi ahad..boleh gitu?hehe

MamaYatie said...

sama la kita eina..belasah ngan roti jer..2 minggu lepas buat & makan serawa ni di pagi ahad..boleh gitu?hehe

mummy_ayu said...

yum yum..cedap tu..Ayu minat gak durian, tapi hubby tak minat..so kalau beli pun..makan kat rumah Ibu jer

haslina said...

patutnya eina masukkan je semua ulas durian tu sekali dalam tu. biar pekat sikit rasa duriannya.
;))

Jue a.k.a Ibu 2F said...

suka durian mentah tapi tak suka serawa...

mek da ©™ said...

sdpnya kak inaaaa.nakkk hee

Cho Zila said...

suka segalanyer tentang durian.. nak makan lagi dan lagi...

Iela Fazielah said...

ila pun suka buat serawa durian ni...ila boleh mkn byk berbanding mkn durian segar.. cepat muak

rohayu osman said...

samelah ngan ayu.... bukan peminat tegar.. tp lau ade depan mate makan je.. tp berpada-pada... hehehe..

Arizakiah said...

akak tak makan durian...bab2 durian memang akak surrender...

Fieza79 said...

woww sedap nya serawa durian...
lau ada baki2 tu bt durian crepe...sedapp

LiLy @ MaMaQiStInA said...

nampak sedap tu..^^

Masya said...

samelah bukan peminat tgr tp kalau ade makan.. dulu x rei makan.. tp sekarang dah okk sikit makan serawa...

wan nurul hezrina said...

nurul fav doyan..bak mai sini nurul abeskan.hehehehe