About

Thursday, December 6, 2012

.: meNu baRu aDik :.

As salam..

percubaan mempelbagaikan menu harian adik..
terkini..
cuba nak kasi dia makan ikan lain sket..
selalu ikan bilis jer =P

kali ni, ikan tenggiri..
penerimaan? ok..
adik suka je makan ratah ikan tu..(Bentukkan bebola)


Sup Bebola Ikan Tenggiri ^_^

Cara lebih kurang buat sup biasa
cuma Ikan tenggiri tu,
perisikan isi ikan, gaul bersama tepung goreng KFC + garam sikit, then bentukkan bebola..
sup dah mendidih dan kentang+ carrot dah empuk, masukkan isi ikan bersama..

simple but sedap... ^_^

p/s kadang kesian kat anak, asyik makan menu sama je, maknye ni kurang kesempatan (asalan) nak fikir nak masak apa setiap hari =P

7 comments:

rohayu osman said...

nampak cm menarik.. nati boleh cube... anak2 nie kadang cepat bosan makan benda yg same je kan...

Nad @ MamaZN said...

Baby nayli tetap saya kasi bubur
Lagi la xkretip hehe
Tp.nasi org lain.die.mintk gak pastu

Iela Fazielah said...

oo ina gaul isi ikan dgn tepung KFC ea.. ila gaul dgn tepung ubi tp sikit je asalkan isi ikan melekat...

Nafira usof said...

rajinnye masak menu yg berlainan.. anak2 zura makan nasi cam mama dia makan..hehehe

Salina@IbuAqil said...

Jgn cakap Hakeem..
Ina nengok pon rasa nak hirup2..
Hi3!!!!

Imah Dinor said...

tu la pasal klu mak bkerja anak2 mkn apa yg termampu d masak je la...bagus jugak seekali tukar menu...

ch@ said...

Uiiii sedapnya boleh cuba ni pasal dak berdua ni suka sup. Hakeem mok mok demok nntm