About

Monday, November 19, 2012

.: pRogresS terKiNi haKeem :.

As salam..

lagi 9 hari jejak usia hakeem 11 bulan..
waaa cepatkan masa berlalu..
cerita pasal hal bersalinkan hakeem pun bertangguh2x sampai sekarang..
sedar tak sedar, dah dekat 11 bulan mama dok tangguh..
hee~ padahal kenangan paling bermakna tu

sebab terasa macam bersalin anak pertama..
al-maklum..pengalaman pertama bersalin normal.
arif dulu c-ser..

apapun Insyaallah akan terabadi jugak kisahnya kt blog nanti..
insyaallah..

panjang intro =P
berbalik tajuk..

progress terkini hakeem
di usia 10 bulan 21 hari ni..

1. makan nasi macam orang dewasa dah... 
dah takmau nasi lembik.. kalau kasi, dia 'jueh' kan.. huu`
so, bermula dah 2 minggu lepas kot, pagi2x ke rumah ibu cuma berbekal sup ayam or sup telur..
then, nasi dari rumah ibu..herm.. adik..adik..

menu weekend lepas utk si adik hakeem
selain nasi, dah makan macam-macam juga..
apa yang kita makan semuanya pun dia makan..herm..


2. dah pandai minum sendiri macam ni.. dah pandai sedut air guna straw (sejak 10 bulan lagi)
3. dah success berjalan..tapi dalam 1-2 meter ada kot.. best je tengok..terkedek2x jalannya..hee~

budak comot ^-^
3. hobinya memanjat selain mengemas dan mengemas.. haish seriau bab memanjat ni.. mana2 tempat boleh panjat dia panjat..woo bahaya kalau tak tengok ni..


4. suka berjoget bila happy or dengar muzik.. mana2 tempat pun boleh joget .. ye dik... issh..

pic kedua tengah berjoget la tu..eeii..
5. suka senyum manis.. jumpa sesiapa yang tak kenal pun dia suka senyum... manis menawan..hee~


sambil makan pun boleh senyum ye dik...
lagi...

-selalu tersepit jari kat laci kabinet dapur..sian dia..(nak kena ikat semua tempat nih..huu..)
-dah pandai mengenali sesuatu.. dalam kereta bila di tanya, mana 'boboiboy'.. dia pandai mencari patung boboiboy yang tergantung, same like..bila ditanya mana 'yaya' ^_^
-pandai beremosi.. bila kita tinggikan suara sket, mulala jebek, dan menangis..ingat orang marah dia..
-pandai mengajuk ..
-bergigi 6.. tapi susah nak nampak gigi atasnya..
-pandai diajak main..
-sukakan bebear ... pandai buat muka geramkan bebear dan datang cheoum..
-pandai salam.. tapi nak kena kita hulur tangan la.. ^_^

lagi dan lagi.. nanti2x mama update lagi...

sekianm cerita perkembangan terkini adik hakeem...

harap adik sihat selalu...Amin...

12 comments:

Nad @ MamaZN said...

Banyak persamaan dgn baby nayli.. =)

Fieza79 said...

waa hakeem dh boleh jalan skit2..emmm.. siap la...hehehe

MrS. F!zA said...

mak aih kak..seriau lak tgk hakeem duk berdiri ats sofa tu.. mmg bahaya ni..kna pantau selalu..

Imah Dinor said...

sama ngan abang ijat la suka senyum...

JaSSNaNi said...

dah pandai gunakan gigi tu... :) lepas ni senang keje mamanya.. tak yah lenyek2 nasi lagi.. :D

Nafira usof said...

senyuman hakeem memang manis..
sejuk jer hati bila tengok die senyum.. comel~ bulat!

Aisyah Husaini said...

manis dengan senyuman hakeem ni..esok dah besar mesti manis je orangnye : )

etiey.com said...

Dah besar dah dia. Lain pula muka dia dgn arif kan

nieda said...

Belum setahun dah pandai jalan.. Cepat progress hakeem. Dah besar ye, mestilah nk mkn mcm org dewasa, hehe. Takpe eina, yg penting x memilih mkn

Izan Ishak said...

kejap je dah nak setahun pun hakeem... dah terer memanjat ye. baik2 tau, risau tergolek je tu.

ch@ said...

Congrates Hakeen. Progres lbh cpt drpd Adli. Adli baru je pandai memanjat. Mungkin terlampau tough sgt. Pantang org bw pinggan, sdg tdo pun dia boleh bgn.

wan nurul hezrina said...

perangai hakeem sama mcm sofia..berjoget terus dia bila dengar musik..n makan semua benda.pantang tgk kita kenyah2.hehehe

cumilnyer arif..kempunan nak bby boynie..hahaha