About

Monday, October 29, 2012

.: baLik poNtiaN : berSanTai tePian Laut :.

As salam..

selamat bertugas semuanya..
ada yang sambung cuti ke?..haruslah bagi mereka-mereka yang masih berbaki cuti tahunan tu kan..
si mama ni.. dok harap je cepat2x la habis tahun..
cuti dah nak habis ni..
risau takut anak2x tak sihat ke apa ker..huu

apapun ada kesempatan balik kampung jugak, jumaat-sabtu..
Alhamdulillah syukur..selamat balik dan selamat kembali..

balik Johor..
balik malam raya.. budget macam jalan clear je..
sekali... Masyaallah.. jem ya amat.. macam nak balik raya puasa je..
eh raya puasa lagi betterlah.. tak ramai yang balik malam raya puasa kan..
mama pernah, balik johor jugak (tahun 2011 rasanya)..balik malam raya..tapi jalan ok jer..

but malam raya haji baru ni..
wohoo... perjalanan yang selalunya 3jam1/2 camtu..(KL-Pontian) jadi 6 jam..
bertolak jam 10pm, sampai jam 4am..huu~ sabar jerlah..

ada kes accident jugak..
herm... takut... bas langgar pemisah jalan kat tengah-tengah tu..
ada dalam 100meter kot jauhnya.. haih... nasib tak terbalik je bas tu..
bawak laju la tu.. seram tengokkan keadaan jalan..huu~ rasanya takde yang cedera kot..ntah~

tapi kalau kereta yang sondol pemisah jalan tu, memang dah arwah dah ..
kereta kan rendah, ini nasib la bas, besar.. Syukur lah tak terbalik... seram~
masa mama lalu sebelah tu, masih ada orang kat dalam..
yelah takkan nak turun, gelap gelita kat situ, tengah2x highway...
apa la nasib penumpang semua tu..herm..

ooh berbalik pada tajuk n3..
sebabkan tiada piccas di pagi raya.. (malas nak ngambik..)
so, kita sajikan dengan piccas bersantai di petang raya..
jalan-jalan cari hadiah.. ^_^

singgah tepi laut ni, laut ditambak..herm..
best kena angin laut...
layankan je piccas yang sempat di snap sebelum bateri kong..huu~

abang long, patuh bila disuruh buat 'peace'... hehe~

macam takde perasaan jer..hahaha..

family kecik mama n MIL je join jalan-jalan ni.. ^_^.. adik ..serius.. hee~

rambut si adik ditiup angin..pacak ! hee~ lupa nak pakaikan kasut dia..sian.. meronta nak turun berjalan tu si adik..sian..

lagi peace darinya..hee~


adik best dapat pijak batu..tak layan orang nak bergambar..ngee~

mama with 2 heroes.. herm..bila nak ada heroin ni..heheh =P
last pic sebelum bateri kong..

adik yang gigih nak bertatih sekarang ~ ^_^
then, keluarkan HP pulak..nampak pemandangan menarik untuk diabadikan..hee~




Indahnya ciptaan Ilahi~
615pm..gerak balik..
si abang arif, beriya menangis, takmau balik..
si abah bawak dia pergi tengok orang memancing
sudahnya dia takmau balik, nak tunggu sampai orang mancing dapat ikan..
wohoo...
si abah tak layan, terus je buat-buat tinggal dia..
sian........

nanti-2x kita datang lagi ye abang arif...

p/s Balik johor, singgah laut.. balik Kedah singgah sungai.. WAJIB ! hee~

15 comments:

ieda said...

memang [pun dik .. raya aji nie semua ramai pakat balik mlm raya .. sbb khamis tu ramai yg masih kerja .. sib baik akk xder kg dah sbb duk kat kg ekeke ..
adik2 balik ke sini ok je.. cuma nak balik ke KL dan raub je jem..

seronokknyaaa santai2 di pantai .. yelah kalau raya puasa kita beraya kan .. nie raya aji memang rehat2 kan diri lah ;)

Nad @ MamaZN said...

Sama la kak..6 jam dlm kete..penat!

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Cantiknye tempat ni...
memang bestlah untuk lepak² ngan family...

*kena tambah lagi tu...kot² lepas ni boleh dapat heroin..boleh geng ngan mama...^^


Ayu Hussien said...

amboi sempat lg sgh cni...
cantek kan pemandangan nye..hik3
lama gak Ayu tak g ctu
klu dpt berendam lg syok ni.

eB said...

canteknyer gambar... eB suker sgt. kamix der gambar rayer boley? hik3

~Siti Hajar~ said...

Nsb baik kg kami dekat2 je, xsampai pun 1 jam xdan la nk merasa mkn jem tgh jln...hehe

Abg Long nmpk berdikari skrg ni, nmpk dah besar je...hehe

Eh! skli tgk muka eina & MIL sama la, btl ke sy nih...haha

Sidratul Muntaha said...

pergi pantai mmg srronok
even bukan pergi berkelah pun..
so far..
mgm jln jammed merata la seluruh malaysia...
adoi..

Mamamya said...

bila tgk gambar ni mmg nampak btl afiff makin semangat m tembam yer.. selalu nampak adik hakeem je yg chubby.. :)

aduhai..klu citer bab xcident ni mmg kecut perut kan iena.... mudah2an kita dijauhkan dgn segala musibah.amin.

tenangnya hati tgk gambar2 yg last tu... (dah lama x tepi pantai.... )

JaSSNaNi said...

Assalamualaikum..
bestnye bersantai makan angin kat tepi pantai.. relaks je.. :)

NzA said...

mcm ada chemestry lak kita ye eina...raya tepi pantai....hehehe...
Apa pn jiwa jd tenang n damai....

Imah Dinor said...

sukanya ayip dpt blk kg johor ye...kami pun xde gambo raya....hu..lps mkn tido...maklum mlm raya bkrj he...

ieedaz @ mama_isha said...

Wah bestnyer amik angin tepi pantai... pic waktu senja tu mmg cantik :-)

Lily@MamaZaraZareef said...

oh..mamalieyna org pontian yek..pontian kat mane tuh..port kat sane mesti tepi laut tu kan..hehehe..nway, suka sgt pic last kamera gmbar hakeem tuh..cantek!..=)

mamaRIFQY said...

wahh bestnyerr p pantai..lame dah tak pergi pantaii...rifqy pon mmg suke kalo p pantaii ni...

wan nurul hezrina said...

wah jenuh nk kna tunggu org dpt ikan..hikhik mcm2 lah budak kn..seronok tgk view cantik