About

Tuesday, September 11, 2012

.: biLa beKerjAsaMa :.

Salam Syawal..

nak celoteh panjang tak mampu kot..
bebel pendek jer..

si anak-anak sedang bekerjasama~

si abang, mama letak bakul berisi kain untuk dilipat di ruang tamu..
sedang elok mama masuk ke bilik uruskan something..keluar tengok............

si abang sedang melipat kain...
dah tinggi tu hasil lipatannya..
good boy..
si adik tolong juge..

tolong tengok........hee~

apa yang mama tak puas hati..
boleh nampak kan..bersepah kusyen2x semua kt belakang tu..huu~
nak marah dan suruh kemaskan balik kusyen2x tu pun tak jadi..
gara-gara..anak mengambil hati dengan tolong lipatkan kain-kain tu semua..
alahai si abang long..



adik..bila dipanggil..
sengih je dia... ^_^

si abang pulak bila dipanggil..

no respond..

buat kerja kena fokus.. =P

sampai terkangkang haa..bersungguh kan dia?..hehe~

sekian..

p/s tak kisahla hasil lipatannya macamana, janji niat untuk menolong tu ada...suka mama tengoknye.. tapi bab bersepah tu..alahai.. biasalah anak2 sedang nak membesar kan..huu~ redha'

16 comments:

Anje a.k.a Mama_Balqis said...

bagus la haidar tolong mamanya, kecik2 lagik dah rajin ye...rindu nak jumpa haidar

Sidratul Muntaha said...

ahahaha
aku klu setot pun aku ttp tak bgi..
mgm tak puas ati!
ahahaha..
tpi klu memasak
aku bgi jelah..
so far tang memasak tu
budak2 ni mmg ikut ckp

[-suziey-] said...

waaaaa good boynya arif..dh big dh kan..lama xjmpa ieyna..klu buat open house blh la dtg..hahahaha:p

ieedaz @ mama_isha said...

alololoo..comelnye si kecik tu senyum..geram tgk! ;p

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

ghajennye dua badik ni..
untung mama die tau.. heheheh

eima said...

ok la tu ... mama die ok je ...
slalunye mama fahim amuk sokmo klu die tgh lipat kain anak die dtg nk tolong sama ....hahaha

Gieyana said...

betui tue..anak2 membesar mmg umah x kan dpt sekemas2 nyer...sy pon biarkan mer kalau nureen nk menolong..:-)

Jue @ Ibu 2F said...

rajin abang long....
betul kak ina takkiashle lipat mcm mana janji ada niat nak tolong tue pentingkan

LiLy @ MumMyQiStInA said...

alolo..good boy..sejuk perut ibu mengandung..rajin tolong mama.. ^^

Fieza79 said...

Rajin nya abg long tlg mama ye....sepah kat tmpt lain..mmgemas kt lain...hehe xpe la jnji ada sikap mau mnolong tu...hrp rjin smpai ke besar lah....

Hakeem x 'mngemas' sma ke eina....kang abg tlg lpat...si adik tlg sepah kn smula...cm peel firas....hikk

|| NaFiRaa || said...

rajinnye abang long.. tolong mama dia lipat kain yer.. good boy~

biasalah kan iena bila ade anak kecik nih.. rumah susah nak nampak kemas.. biarkan jek laaa.. dh tido nanti baru kemas balik~

Imah Dinor said...

good boy..nnt dtg tolong lipat kain m,njang plak ye...he...

shark said...

rajin anak teruna lipat kain :)

ADEEYA said...

Hehehehe :D

Dilla Ady said...

acha pun suke tolong ai lipat..tpi die suke lipat yg ai da siap lipat..dari suke die tolong, jadi kuar asap kepala ni..jadi selalunye kalu nak lipat kain, dilla tunggu die tido dulu...huhu

::NureeN:: said...

gd boy, walaupon lelaki x salahkan tlg lipat kain, ringan beban mama :)