About

Wednesday, July 25, 2012

.: WW: MeNu terKiNi ADik :.

As salam..

Menu Nasi pertama ber-Lauk bagi adik Hakeem ..

Nasi+ Carrot+ kentang+ Ikan Bilis..

rutin setiap pagi..masak nasi adik se awal 530 am..kemudian blender..
dan hasilnya..
cukup untuk di makan 2kali..
p/s bermula semalam, Hakeem dan Arif sudah duduk dengan Ibu Pengasuh lama semula.. bermula semalam, mak ucu dah mula bertugas..mak ucu depa dah dapat kerja @Johor..hajat nya nak tunggu sampai hujung minggu ni, tapi panggilan kerja datang dengan tiba2 tak boleh ditunda2..so, terpaksa turutkan juga.

Alhamdulillah, semalam Ibu Pengasuh cakap ok saja anak2 kat rumah Ibu.. Alhamdulillah.. cuma adik memang suka buat peel time nak tidur, menahan mata sekarang ni.. mata mengantuk tapi takmau tidur, bila paksa tidur jugak, memang membebel2 dulu la dia..tahan telinga jerlah..hee~

14 comments:

Nad @ MamaZN said...

alhamdulillah..
harap2nya akeem ok je ngan pengasuh ni :)

ch@ said...

cayok-cayok. makin menggebu la hakeem. kalah abang arif nnt.

Lelord said...

wahhh menu baru

wan nurul hezrina said...

wah hakeen dah makan bubur.kejap rasa dia besarkan?

|| NaFiRaa || said...

sonok kalo dapat masakan makanan utk anak2 kan~ lagi2 kalo dorang makan sampai habes..

eB said...

ooo ina blend yer?
kalo oma dier lecek ngan sudu kat tapis teh tuh...
rajin sungguh la oma... dier rajin watkan cucu2 dier bubur... dari aerish sampai la aeeky... alhamdulillah :)

musti hakeem sgt2 suker kan? eB pn suker tau. hik3

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

ghajen nyer mommie..
tp tapela kalo anak makan kan..
apepun sanggup..
ni bln pose mommie bgn awal jugak nk bg sarapan dlu, kt skolah x bg mkn dh..
arini tak skolah.. sakit peyut.. huhu, riso mak!

Zue AnnaLeeya said...

makin bambam la akeem pasnih mkn best mama msk.... hehe..
skrg pon dah nmpak montel tuh...

lgik 4 bln giliran zalea plak...
tak sabo nak msk2 gak utk zalea.. hehehe

Masya said...

wahh bertambah bam bam lah adik lepas ni yer...

Iela Fazielah said...

bagusla ina..tiap2 hari masak... ila nnt xtau la... harap rajin mcm ina

::NureeN:: said...

hakeem dh mkn ikan bilis ke eina.. nureen dlu x pernah bg ikan bilis, nureen suka bubuh ikan segar lg, x pon ayam ja.. :)

nureen pon dh x lama lg kan, lg 3 bulan kena la buat bubur mcm ni :)

LYAfrina said...

wah..semuanya y terbaik buat adik

Imah Dinor said...

ye ke dah mula dok ngan ibu.sabar je la mcm2 perangai pengasuh kita cuma bdoa yg baik2 je la....dah makan nasi ye hakeem...

Izan Ishak said...

nyum2 sedapnya! alhamdulillah... anak2 dah duduk ngan pengasuh yg dulu ye eina. moga semuanya dipermudahkan ye...