About

Thursday, July 26, 2012

.: DeMam ke-2 di usia 6BuLan ++ :.

As salam..

demam kali kedua buat si kecil..
sebelum ni aktif n ligat jer..
sesekali demam..huu~ suram dia..

tapi still under control

demam pertama adik masa umurnya sebulan..itu 1 pengalaman yang takkan dilupakan..
dah cerita sebelum ni..

adik demam hari jumaat petang..
balik dari kerja, pegang adik..badan dia dah dedar2x..
esoknye si abah kerja 7pg - 7ptg..
so takdelah bawak ke klinik lagi..cuma bagi ubat yang sedia ada kt rumah..
then, esok malamnya baru bawak jumpa doktor..
time tu, suhu badan adik dah cecah 39.8 darjah..huu~
komen doktor, cuma demam biasa, tekak nya merah sedikit..
terus masuk ubat m*ntot..

si abang yg snap pic ni, adik demam masa ni, mama salinkan diapers..
makan ubat dibekalkan doktor ikut jadual..
adik senang makan ubat..Alhamdulillah..

beransur baik demam adik..demam sabtu ahad, isnin pagi dah baik..Alhamdulillah..

then, bermula selasa, naik bintik2 merah di muka adik..
semalam lagi nyata merahnya..
ke klinik pagi semalam, keluar ofis sekejap..
kata doktor 'campak'...
herm.. patut adik semacam gatal di muka, dan tidur sedikit terganggu..
apapun, all under control... harap baik secepat mungkin, jumaat malam mau balik kampung johor!

ini pic 2 hari sebelum adik demam..capture by si abang arif juge..

seronok tengok adik yang sihat macam ni..
p/s harap anak2 sentiasa terpelihara kesihatan mereka...tapi sesekali ujian macam ni perlu datang juga.. menguji para ibu dan bapa untuk lebih prihatin pada anak2.. sihat2 selalu ye sayang2 mama.

13 comments:

eB said...

cauaca skarang nih x menentu...
alahai, musti ina x sng hati... kami doakan hakeem cpt sembuh yer... tc :)

mummy_ayu said...

ala siannya dia..get well soon yer!

ieedaz @ mama_isha said...

anak2 kalu demam mmg layu dan suram je kan.. moga adik cepat sembuh...

eima said...

waktu mula demam panas tu bg air kelapa ..biar campak tu keluar semuanye ...

Izan Ishak said...

paling risau kalau anak2 demam kan eina. bila sihat, semua ligat aje. tapi kalau dah demam rumah pun jadi sunyi sepi...

~~*Lady Salwa*~~ said...

Sian Hakeem... Moga cepat sembuh ye...

Nad @ MamaZN said...

hakeem dah sehat la ni ye?
lagi 2 hari dia nak 7bulan hehe
smlm nayli.. :)

nieda said...

Get well soon yer cayang..untuk vaksin campak sethn ke atas.chicken pox vaksin kena beli.tapi xpelah, at least adik dah ada sistem imun melawan campak

|| NaFiRaa || said...

alahaiii.. siannyer..
moga cepat sembuh yer sayang..

bila anak x sihat.. hati kita pon terasa suram jek kan~
rindu dengan gelak tawa dia..

haslina said...

alhamdulilah hakeem sudah sihat yea. ooo kena campak.

sama juga dgn qeqeem saya, pernah juga kena campak. klu x silap masa umur 7 bulan rasanya.

LYAfrina said...

sianyer kat adik..
moga cpt smpuh ye..kalo campak ni..biasa rsa gatal2 & sakit badan kan..

Imah Dinor said...

cepat baik ye hakeem..

ct rahani said...

get well soon ye syg.. risokan kak klu anak2 sakit..