Laluan Iklan..clik2x for more details ^_^

.: Belajar DIAM dari banyaknya BICARA Belajar SABAR dari sebuah KEMARAHAN Belajar KESUSAHAN dari hidup SENANG Belajar MENANGIS dari suatu KEBAHAGIAN Belajar KEIKHLASAN dari KEPEDIHAN Belajar TAWAKKAL dari UJIAN Belajar REDHA dari satu KETENTUAN.. :.

Clik..clik..

Thursday, June 21, 2012

.: Pra - CeRita keRja KahWiN pakSu @ KeDah :.

As salam..

sambung lagi cerita pasal kerja kahwin Pak su a.k.a adik bongsu mama..
kali ni majlis di kedah pula..
Alhamdulillah majlis berjalan lancar..

intro... tempek2 piccas sekitar persiapan dan mana yang sempat di snap oleh si photoG yang juga bZ..

persediaan wajib bagi kerja kahwin.. beg cenderahati - bunga telur..

kalau kerja kahwin @kedah..menu wajib adalah..Gulai daging campur batang pisang.. ^_^.. batang pisangnya itulah... sebelum siap diproses..

candid2x.. amboi budak2 sekarang..kemain eh depa.. =P


apa yang penting.."kerjasama"..

nasi pulak di masak dalam talam camtu..pelikkan..hee~ di sini, bila majlis kenduri..masih mengamalkan tradisi 'mengidang'.. 1 hidang 4 orang makan... ^_^.. last2 minit, hujung2 majlis je..di buat secara buffey..sebab, kakitangan dah tak cukup..dah balik rumah masing2..hee~

sama sibuk di pagi hari...suruh mandi tukar baju pun susah benooo... ingat nak main jer bila jumpa sepupu2 dia..adatlah kan...haih~

sempat juga abadikan wajah kami di pagi kenduri... kakak2 lain mmg masing2 bz's bebenor.. mmg lepas dari tu, takde time nak bergambar pun..alahai...~

salah sorang anak saudara mama~ ada 3,4 orang lagi anak2 dara anak2 buah mama ni..tapi itulah, tak sempat snap2 pun..cucu2 tok kedah perempuan juga ramai, total up : 9 orang..kan best kalau dpt kumpul dan bergambar sama..alahai..

budak kecik baru bangun tidor, belum bersiap..huu~

yaa..jamuan kenduri sudah bermula..tetamu mula bertandang seawal jam 11am lebih.. kebetulan baju para 'mentara' pun bertema kan purple..so kena sangatlah...hee~

eheh...si abah sempat interframe, taktau la dia mintak tolong siapa snapkan..hee~ ini ler sepupu yang banyak berjasa, tolong tengok2kan mak mama di kampung.. rumahnya betul2 belakang rumah mama jer.. Alhamdulillah takla terlalu risau mak seorang diri di kampung tu..


p/s to be continue...

12 comments:

ct rahani said...

meriahnya kak.. x penah mkn daging masak ngan btg pisang tuh.. macam menarik je menunya.. x der gambar yg dh siap masak ker kak? nak tgk.. hehe..

eima said...

kerja kawen bleh kedah mmg besh ...mmg muafakat

mummy_ayu said...

wah..seronoknya bila kenduri kat kampung...rewang ramai2 macam nie..memang best..

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

wah bestnya kenduri kawin....penat tapi happykan...

Mamamya said...

klu kat kg semangat kerjasama mcm ni mmg masih tebal lg...b'beza dgn kat bandar semua pakai katering jer... ye lah xder tempat nak masak2.

lia x penah rasa gulai daging campur batang pisang...rasa mcm unik jer kan....

seronok b'kumpul ramai2 mcm ni,tp lps majlis mmg sakit2 badan le mengemas.. :)

Fieza79 said...

alangkah best nya kalo dpt pi haritu eina...byk sgt la kenduri haritu tak tekejor..huhu..

fieda said...

wah..meriah..

Anonymous said...

yg baju putih chef dia ker

Anonymous said...

yg baju putih chef dia ker

Ena said...

dah main besar dah arif kan.. si adik makin bambam nampaknya tu..

|| NaFiRaa || said...

meriahnye!! suka kan kalo ade kenduri kat kampung.. semua turun padang buat kerja.. sonok sgt~

Zie said...

oorang org keda yer.. suka gulai dang brg pisang ni.. kg mama ktia mana?

Related Posts with Thumbnails