Laluan Iklan..clik2x for more details ^_^

.: Belajar DIAM dari banyaknya BICARA Belajar SABAR dari sebuah KEMARAHAN Belajar KESUSAHAN dari hidup SENANG Belajar MENANGIS dari suatu KEBAHAGIAN Belajar KEIKHLASAN dari KEPEDIHAN Belajar TAWAKKAL dari UJIAN Belajar REDHA dari satu KETENTUAN.. :.

Clik..clik..

Friday, June 29, 2012

.: buDak KamPunG :.

As salam..

Salam Jumaat nan mulia..

sekadar tempekan untuk kenangan~

salah satu aktiviti anak2x buah bila di kampung..

~ bersihkan kolam ikan tok..ikan tak banyak mana pun..

arif jadi mandor jer...

nak jadi budak kampung tak heran dengan selut dan kotoran..semua main redah jer..
apa yang mendapat?

bermula dengan kaki, naik bintik2 merah semacam gatal..macam teruk jugak..
merebak ke tangan...
punca?..ntah mana2 la dia g redah kat kampung tu..
orang bando la sangat ye arif.. melasak sket, naik ruam2..macam kena taik ulat pun ya..
tak lama, 2-3 hari selepas , dah ok..

p/s Happy Weekend..! apa agenda..herm.. dah nak gaji la weekend..lalala..hehe~

11 comments:

shark said...

lama x singgah cni:)
sehat ke??

~Siti Hajar~ said...

Sama la anak kami pun, klu blk kg mmg buat hal sndiri sgh, dikejarnyer ayam tokwan, kambing dorg bt kuda, main selut tangkap ikan darat, adoi mmg mencabar klu blk kg, ye la nk marah xblh tok ada, kang MIL kata control anak plk, jadi biar ajalah...hehe

Imah Dinor said...

mmg xleh nak lawan anak bando ngan anak kg...sama la dgn abg ijat klu blk kg nyamuk ngan tugau mst kena gigit punya...ngeee...skali skala blk kg redah jer kotor main pasir ngan tanah tukn...nasib xmerebak teruk..

ieda said...

ahahh arif jadi mandur siap pegang botol layie ekeke ;)

|| NaFiRaa || said...

boboi lasak sikit tak pe.. hehehe

ieedaz @ mama_isha said...

hehe tomei la!

ct rahani said...

comel la mandor tuh.. siap bawak bekal susu botl tuh.. hehehe..
Alhamdulillah cpt sembuhkan kak.. kulit arif sensitif kot.. sama ngan anak2 sy.. klu berpeluh lebih sket naik ruam yg teruk kadang tuh..

Ena said...

hehe..

sama je ngan anak2 ena..
dulu nampak la mcm penggeli tu.. skrg dah biasa.. tak nyempat pulak tu bila dah sampai kg.. dah tak heran dah kat kitorg ni..

LYAfrina said...

hehe..biasala..sbb kat bndar xde xtvt mcm ni..sesekali tu... y pting ruam tu x serius

Lily@MamaZaraZareef said...

salam mama lieyna..samelah kite eh..sori sgt sbb lama tak menyinggah cni..mmg terhad dah nk BW..selalu sempat buat lawatan balas ke kawan2 yg meningglakan jejak jek..huhu..btw,suka sgt header baru kat atas tuh..comeinye hakeem..dah besar dah die..^__^

ch@ said...

biasalah, bdk bdr masuk kampung. semua hendak dicubanya. jakun dpt pijak tanah. asyik duduk di angkasa je. hahaaa... kira ok la tu kak, dia tak geli utk pijak tanah kampung.

Related Posts with Thumbnails