About

Tuesday, May 22, 2012

.: haBiT yaNg nYata berBeZa :.

As salam..

habit si adik...
time nak menyusu..tak nyempat-nyempat..
suka bersuara nyaring memberitahu..
"saya lapar..nak susu.." =P

atau .. bila dia bersuara nyaring tu..
tandanya..
"mama, saya mengantuk....tolong buaikan saya.."
dalam pada berbuai tu, dia suka menyanyi dengan suara nyaringnya dulu.. =P
melainkan kalau dia mengantuk sangat..
terus dia lena dalam buai..
tapi kebiasaannya begitulah..

mama capture seawal pagi ni..takdan dan bila nak susu =P



perasan mama snap gambar dia, nak sambung bersuara nyaring tak jadi..hehe~

tapi...bila bangun pagi sekarang..
kalau perut dia tak lapar sangat..
dia suka senyum... ^_^
haaa...itu mama suka..

Nyata...adik sungguh berbeza dengan si abang nya dulu..
abang suara sentimental jer..
bila nak susu.. abang dulu, start enjin pelan-pelan..
hehe..

itulah.. dah dua anak, nampak berbezanya..
esok-esok kalau dah ber'anak' lagi..
taktau macamana pulak kerenahnya..

apapun harapnya...segala urusan seharian kita dipermudahkan olehNya..
Insyaallah..AMin....

20 comments:

mummy_ayu said...

of coz la mama..mesti la lain dr abang...apa pun..tomei nya dia bgn tido..emm..mesti best kiss kiss nie..

eima said...

eheheh cam alisha gak ... tak nyempat2
comey kan dgr die jerit tgh2 pagi ,,,

Mamamya said...

makin tembam lah hakeem ni...melayut ha pipi dia...gerammmm!

anak2 ni mmg b'beza karakter iena...tp kat umah ni damya n firas byk persamaan... ragam yg mcm2 ni lah yg selalu buat kita terhibur kan....

fieda said...

tak sama peel anak2 ni..nanti kalau dapat sorang lagi tgk mcmna pulak peelnya..hehehe

~aYu~ said...

alololo.. sweet bambam la..

Izan Ishak said...

betul eina... dua anak, dua karektor yg berbeza. cam izan ni dok pening dgn kerenah 4 hero kecik. kadang2 tu yg besarlah lebih mengada2... sabar ajelah...

Rai said...

ya allah semangatnya..gerammm tengok pipi dgn tangan dia..

Fieza79 said...

fieza pun perasan beza irfan dan firas..irfan dulu soft je suara..tp si firas ni suara mak aii..time lapar..time ngantok keriau tk ingat punya lah..mcm kena dera kekdah nya huu...

apa pun hakeem sgt comel dan gebu la eina..

ieda said...

alor2 comelnyaa
semua anak x akan sama dik
tapi kita boleh tahu sikap anak kita macam mana kan ..
semoga mereka semua membanggakan kita nanti kan dik :)

Nad @ MamaZakwanNayli said...

kecik matanye sbb terkena flash ke tu?
heheheeh
perangai dua beradek ni agak sama ngan zakwan n nayli
zakwan sama cam abang long, enjin slow2 kal mintak susu
nayli plka cam hakeem, sekali lambat, menanges cam kene babab dia jek, siap berair mata!

~Siti Hajar~ said...

Stp anak beza2 eina, sy ni 3 anak 3 karenah...huhu...

~Siti Hajar~ said...

Stp anak beza2 eina, sy ni 3 anak 3 karenah...huhu...

Imah Dinor said...

montelnya la hakeem dok ngan mak ucu ye....mmg lain anak lain ragam...yg pasti anak pompuan lg cepat matang dr anak lelaki....

ADEEYA said...

hehee :)

amy said...

alala comelnye hakeem....tu la has anak kedua mesti berbeza dari anak pertama kan....:)..tp dua dua penyejuk hati kita :)

Gieyana said...

chubby..ketul2 tubuh bb hang..geram aq tgk..:-)

LYAfrina said...

hehe.. biasalah..anak2 gam mpunyai rgm y bbeza kan..

comel sgt haqeem

~aSHa~ said...

pelbagai kerenah anak2 ni..mcm kita jugak dulu..ehehehehe jenuh mak kita nak layan sorang2

Masya said...

hihihihi.. walaupun sama rahim mengandungkan.. tapi keletah lain² yer....

ch@ said...

bestkan kak. adik ni mcm tetau je akan ada adik lg bawah dia, berdikari. adli tak nangis jejerit bila nak susu atau tidur, tapi dia hisap jari. sampai boleh dengar bunyi dia menghisap tu, means mmg dia nak susu. kalau dia masih boleh bertahan, mmg dia terus je lena.