About

Monday, May 28, 2012

.: 28.05.12 : haPPy 5th MoNth oLd haKeem :.

As salam..
bersiaran di malam hari..

huhu...lamanya rasa tak menjengok blog terchenta..
main hari makin ku rasakan kesuramannya dunia blog ni..
haih.. tidak mungkin..

lately ni bz sebab tu jadi macam ni..
berjalan ke blog kawan2 dah sangat kurang kesempatan..
aduyai...

upss...lari dari tajuk sebenar
nak wish..
"happy 5th month old to Hakeem"

dah cukup 5 bulan dia hari ni..

makin hari, makin senang uruskan dia..
sesekali menangis biasalah...^_^

pic beberapa hari sebelum usia beranjak ke angka 5 bulan





pic terkini..sehari sebelum usia 5 bulan =P

di usia 5 bulan ;
*hakeem makin bijak bermain dan layan diri sendiri
*kuat menyusu, dan makin jelas keinginan dia untuk 'makan' sesuatu..
*susah senyum, tapi bila di agah nak aje senyum..susah nak keluarkan suara ketawa..alahai..suara macam tersekat aje..sengih tanpa suara =P..sesekali bersuara juga
*sesekali membebel sendiri juga..seolah bercerita..ooh comel kamu..
*mood paling bagus..bangun dari tidur yang panjang, kenyang tidur kekdahnya..tersenyum dan boleh bermain sendiri dalam tempoh yang lama
* belum mengengsot, tapi usaha mengangkat b*ntot sudah ada
* lebih gemar berwalker.. dan bermain sendiri
* makin success menolak walker mara ke hadapan
* berat? esok baru timbang dan baru tau ^_^
*tengah batuk2 dan seolah sakit tekak...duhai kamu..sian...huu~

dan.... macam2 lagilah..
tak tertulis dah..
sebelum line tenet buat hal, publish dulu..hehe~

p/s 1 hari ni mama cuti, esok checkup hakeem, lusa kerja last..tulat sampai Isnin..kami di kampung maaa...waaa..best2x.. ^_^..

p/s 2 Alhamdulillah..pak ucu arif dah selamat diijab kabulkan pada 27.05.12 semalam dengan 2 kali lafaz dan majlis di rumah perempuan sudah selamat berlangsung semalam juga.. next, minggu yang sibuk buat keluarga kami pula.. Semoga semua berjalan lancar..Amin..

16 comments:

Nad @ MamaZakwanNayli said...

hepi 5mths old hakeem!!
bile hakeem nak jumpe nayli ni? ;)

alhamdulillah..selamat pengantin baru!
semoga perjalanan kenduri nnt berjalan dgn lancar
aminn..!

take care kak! :)

adyna said...

ALA chubby nyer..semoga menjadi anak yang soleh ye

shark said...

yay saya dah besar bole guling2 meniarap dah ;p

salimah said...

comelnya hakeem....bam2 btl...klu dkt aunty da cium2 pipi gebu die tu.. =)

LiLy @ MumMyQiStInA said...

alolo..dah besar dah Hakeem..
Happy 5mth old Hakeem....
Moga membesar dengan sihat & kuat bagai juara..^^

Tah niha & selamat Pengantin Baru buat pak Ucu Arif..moga berkekalan hingga ke akhir hayat..

geez said...

Ala tomeinye hakeem.....semoga membesar menjadi anak yg bijak..!! ^_^

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

epi 5mo Hakeem.. =)

nieda said...

happy 5 months old hakem

Fieza79 said...

hepy 5 months hakeem! comel..comel dan comel! geramm lah eina...ishh lau tk dak aral blh arr jumpa kt kenduri sana..tgh plan gak ni..huu

firas sekali berwalker terus laju je tujah kaki...kemain laju..dok taram sekian lama nak berwalker kot..heee...

|| NaFiRaa || said...

5 bulan dah.. cepatnye masa berlalu kan~

ct rahani said...

comel la hakeem.. jap je dh 5 bulan.. pejam celik pejam celik setahun sudah.. hehe..

MamaYatie said...

hepi 5mths hakeem..cepatnya dia besor...

selamat pengantin baru pak ucu..
kami pun nak balik taiping rabu ni..

Iela Fazielah said...

wah..dah mcm2 hakeem leh buat ek..xlama lg dia merangkak la tu...tp bab batuk tu..sama mcm imran..kesian dia bila batuk..tido pun xlena

Mamamya said...

hepi 5 mnths hakeem yg tembam.. :) makin banyak yer akalnya...dan makin comel juga..

sama lah kita minggu ni bercuti di kampung.. :) selamat pengantin baru buat pak cu ariff... ^____^

wan nurul hezrina said...

hepi 5month hakeem.kejap jer rasa dia dah besar..geramlah nurul tgk.bumbum..moga terus menerus membesar dengan sihat dah kuat

LYAfrina said...

dah 5 bulan dia...
cptnyer masa berlalu..