About

Friday, April 27, 2012

.: eSok : haPPy 4 monTh oLd haKeem :.

Salam Jumaat..

esok..tanggal 28hb April .. Hakeem beranjak ke usia 4 bulan!
Alhamdulillah.. sihat dia..

-Masih dijaga dengan baik dan tenang oleh Mak ucunya..
(belum beriya mencari baby sitter yang baru, just tanya2 camtu dulu..hu~)
sementara biar dulu dengan Mak ucunya~
-Manja dan mengada lagi.. =P
-totally different dengan si abangnya..(peel la..)

-Sudah berwalker..
-membebel dengan bahasanya sendiri..
-sesekali mengekek bila digeli2kan perut dia..(jarang2 jugak dia nak ketawa beriya..)
-lebih berwatak serius tapi bila senyum manis sangat.. ^_^
selalu orang kata 'eh..eh..macam baby girl'.. =P

Happy 4th month old cayang ucuk asham mama~
-Suka main air liur..(bila nak cheoum..dah bau ashem.. P)
-Suka masukkan tangan dalam mul0t..
sebolehnya semua jari nak disumbatnya..
-ber 'soother'... bila nak tidur..huu~
-lebih gemar kita dirikan dia daripada baring..kalau berbaring memang tak lama..
-mama perasan, sejak nak alih bulan ni, dah pandai sket layan diri, bermain playgym turun  temurun di abangnye dulu..
-dah pandai memegang dan bermain dengan sesuatu..

apa lagi ye...itu terlintas di fikiran skrg...

apapun...membesar dengan sihat ye sayang..
*minum susu cap tin.. =P Anmum 
-bulan ni tak pergi checkup.. kalau pergi cuma untuk timbang dan ukur ketinggian..malas nak pergi..simpan cuti..huu~

'Mama, Abah & abang Long caaaaaaaaaaaaaaayang kam0... banyak2x... ^_^'

p/s Happy Weekend..apa agenda?..mama dok umah je rasanya..si abah kerja, si mak ucunya balik Johor malam ni..huhu..balik kejap, ahad mai balik~ Pak ucu pulak datang temankan...(adik mama)..Insyaallah..

11 comments:

Nad @ MamaZakwan said...

byk yg sama la hakeem n nayli ni, hehe...
kejap je dah 4 bulan kan kak..
sblm ni teringat lagi, kita asek bertanya2, bila nak bersalin, skrg dah 4 bulan pun diorg!:)

eima said...

dah cite ke pasal babysitter nape tak anto dah ctu ??? cam tak baca je lagi ....

hakeem dah nk besar dah kan .. syok nye .. beza 12 je ngan alisha ...tp alisha tak pandai naik walker lagi ..die dok je pastu ngundur ke blakang je ,... pastu bila mama tgal nangis ..hahah

Aleyn said...

Happy 4 minth HAkeem...semoga membesar sihat dan ceria...amin

Fieza79 said...

byk jgk persamaan hakeem dgn firas lah eina..

suka main air liur
suka masuk kan semua jari dlm mulut...
kena berdiri kan dia je..kalo baring mmg tak lama kejap2 kena angkat..
dan berwajah serius..susah senyum gak tu..kena agah2 dan geli2 kan dia baru nk mengekek..

hakeem sgt comel dan bambam la eina..grm...lau dpt jumpa best kan leh laga2 kan dorang hehee...

LiLy @ MumMyQiStInA said...

Cepat jer masa berlalu dah masuk 4 bulan erk..tak terasakan..Moga Hakeem membesar dgn sihat & kuat...

*Happy weekend Eina..^_^

haslina said...

alhamdulilah. semoga baby Hakeem sihat-sihat hendaknya.

Imah Dinor said...

cepatnya hakem mmbesar...tunggu baby baru ogos ni....xsabao.....semoga hakeem cepat dpt pngasuh baru....sihat n good boy always yek.........

Nadiah Sidek said...

dah besar! makin comel ;)

ch@ said...

hakeem shomelsss. bln dpn dah boleh mamam puri bubur nasi. suh mama buat lelembik dan halus2. kasi gebu mcm adli. ehehehe.

Lady Rina said...

comelnye..mcm teringin nak tambah lagi..hehehe..

wan nurul hezrina said...

alahai rasa baru jer bersalin...dah 4 bulan dah budak bum bum nie..hakeem..semoga membesar ngan sihat