About

Monday, February 20, 2012

.: pRogreSs RumaH @Nilai :.

 As salam..
ambil kesempatan sabtu lalu..
meronda ke Nilai... niat menjengok progress rumah @Nilai..
Taman Teratai.. 5minit dari pusat jualan terbesar Nilai 3 tu...

sebelum keluar, snap2 sket..
seperti di n3 lepas, pose si anak2 berdua tu..

then, 1 keping pic mama.. arif yang snap..hamboi dekat benor fokusnye..hee~ =P


iras mama ke? nampak jelas lobang idung Hakeem =P

then, gandingan 3 hero mama ^_^
muaaaah to all of u!
Gerak ke sana, dah petang sket, lepas Zohor..
so, apa cerita?
nampak banyak progress, dah sesi cat mengecat dah...
tapi unit mama, masih belum siap sepenuhnya..unit last2 gitu kan..
takpe lah, bukan terdesak pun nak duduk sini..
taktau bila boleh pindah ke sini..
kalau masih bekerja di Petaling Jaya ni..
malas mau pindah lagi..


Apa kata pemaju?
katanya siap pertengahan tahun ni, tapi mungkin dapat kunci dalam bulan Ogos camtu..
ntahlah tepat ke tidak..
tunggu jerlah..

lepas ke sini, singgah pusat jualan Nilai 3
membeli sesuatu tuk Majlis bertunang SIL next month..
waaah teruja ! siapa nak kawen, rekemen terjah la sana..
meriah, banyak pilihan dan harga pun berbaloi2.. teruja pulak tengoknye..
hehe...

p/s tak sabar nak duduk rumah bertapak tanah ni.. ^_^


30 comments:

@e_da said...

bestnya sy pun tak sabar nak duk umah yg atas tanah bukan atas umah org lg dah.. tp ntah bila tah... sonok mamalieyna bila pindah nanti...

Nad @ MamaZakwan said...

yeay..
saya pun tak sabar nak gi umah kak eina kat nilai gak :)

mummy_ayu said...

wah..dah dalam progress..ok la tu...
nanti..dekat la kita...seremban - nilai

aanie said...

bestnya rumah atas tanah...bila la dpt merasa...

::NureeN:: said...

pas ni bleh la eina bercucuk tanam kan :)

zaidah said...

zai pun lama tak menjengah sini...tengok dah berubah wajah...jauhnyer eina membeli rumah...

mummy2k said...

ntah bilanya sy berpeluang nk rasa dok atas tanah selagi dok di kl ni..

MRS. K said...

hehe.. jadi orang nilai la kite yek.. i dok nilai 1 tahun setengah jek. pastu malas dah nak berulang pegi balik keje.. penat.. now dok kuaters je la.. umah tu kasi sewa..

Zue AnnaLeeya said...

mmg eksaited klu nak duk umah atas tanah nih kan????
blhla nak bercucuk tanam....
hehehe....

Salina@IbuAqil said...

bestnya mama!!!
ina pun tumpang rasa keterujaan msk umah baru mama ni..
mama beli corner lot ke?
berapa harga kalo yg rumah tengah2 tu mama?
kat sini umah mcm ni dah msk harga seratus ribu lebih..

Izan Ishak said...

mesti tak sabar kan nak dpt kunci umah dan pindah umah sendiri... tumpang happy utk eina...

Masya said...

moga segalanya dipermudahkan.. duduk rumah sendiri lg selesa.. lagi² klu dapat jiran² yg ok...

eB ezrin said...

nmpk bsr umahnyer tuh ina... :)

Iela Fazielah said...

wah..dah cat dah.. kaler kuning lg tu.... harap2 progress seperti yg dijanjikan... bkn pe.. bab loan tu yg xbest kalau delay2 ni

|| NaFiRaa || said...

hampir siap dah tuh.. tak lama lagi boleh masuk rumah baru lah~

~~*Lady Salwa*~~ said...

bestnya la... sal ni rumah sendiri dah siap, tapi org len yg duduk (menyewa)... tu la ruginya beli umah kat kampung... ntah bila nak boleh duduk... huhu. silap hari bulan pas pencen baru leh tukar balik kampung... :(

MaMa CyDa said...

Jauh betul iena beli rumah ... dah dpt pindah nilai gtau lah ... leh singgah2 ke seremban ^_^

fieda said...

best tu dapat umah atas tanah..kita ni umah atas bumbung org je..bila la nk merasa umah atas tanah...

Nur Hawa Mohd Zin said...

bestnye ada rumah sendiri kan kak..leh hias ikut citarasa kita :)

Lily@MamaZaraZareef said...

mmg eksited bile tgk umah dlm pembinaan ni..rasa tak sabar2 nkt gk die siap kan..hehehehe

LYAfrina said...

wah.. lya lak y teruja bila tgk rmh ni.. teringin nk miliki rmh sndiri... nnti msti best nk deko2 kan..tcapai gk impian eina nak rmh ats tanah..

ct rahani said...

kejap je kak bulan 8 tu.. cantik la warna kuning.. lembut je.. belum penah smpai nilai.. next time klu gi sana leh la singgah umah k.eina.. hiks..

cik nurul said...

Tumpang tny..rumah ni x siap lg kn...pemaju ckp ape ye...nk beli jgk kt sini..tp tkut terbengkalai

Anonymous said...

mmg slow progress... smpi skrg mcm xda perubahan je

Anonymous said...

dah hampir siap sepenuhnya....tgh tunggu CFO....jenguk arituh tgk fasa 1, 2, 3 sume dh siap....ozarks dh nak naik teres ds plak pasni....sume fasa dh abih gase nyeh...xde jual lg dh....

Anonymous said...

Nak tumpang tanya, rumah dorang ni fully tile ke ape?
Rumah die dekat belah mane? Semalam masuk tengok mcm projek sime darby je... Blkg petronas tu kan?

Anonymous said...

fasa 1 dh dpat kunci smlm . . =)

Anonymous said...

Klu untuk invest ok x area sini?

Anonymous said...

pembeli fasa 1 dh duduk ke rumah nya??

Anonymous said...

dah siap fasa 1 ni, sy baru lepas gi tengok walaupun x beli..

fasa 1 da ade org duduk, tp CF x kuar lagi..

fasa 2 kaler hijau, sold out..nmpak macam da nak siap..90% kot..