About

Sunday, January 29, 2012

.: maK bertuNgku anaK pun BerTungKu ?! :.

salam hari minggu..
rajin pulak bersiaran di hari minggu ni ye..hee~
saja mengisi masa, anak tengah tidur..

si anak lagi sorang, ikut si abah keluar ke pasar pagi..
layan kejap sini..

ooh tajuk tu..
biasalah dalam pantang.. bertungku adalah WAJIB setiap hari
merasa jugak, dulu tu c-ser bertungku ni terhad sket..
kali ni bersalin normal, WAJIB la amalkan..
untuk mama adalah normal..

untuk si anak?
hehe.. anak bukanlah bertungku namanya..
saja buat tajuk camtu.
si anak cuma ber'tuam'.. ini pun WAJIB sepanjang tempoh berpantang ni.
anak lelaki WAJIB tuam kat Perut, Tapak Kaki, Betis dan jugak tempat penting ni.. 'Telur'..hee~

ini WAJIB ni bagi mengelakkan kembung perut dan 'angin pasang'..
ada anak lelaki, memang part ni, kena titik beratkan sket..
dah terjadi nanti susah..

Hakeem setiap pagi dan petang selepas mandi..mama tuam..
bagi laluan, model nak interframe sket..hehe..

dah sekeping je mama snap..hee~

dan ini batu yang menjadi 'tungku' untuk si mama..
dan tempat tuamkan 'tungku Hakeem' seperti kat atas tu untuk panaskan ia..

bawak dari kampung ni..
sedap badan lepas bertungku kan..^_^

p/s esok checkup Hakeem, best boleh keluar rumah kejap..hehe~


9 comments:

LiLy @ MumMyQiStInA said...

alolo..comelnye..pandai dia pegang menda alah tu.. ;)

izan mama mia said...

selamat berpantang...n bertungku...rugilah sy tak pernah bertunggku..lahir anak ikut'tingkap'...:)

Mamamya said...

mmg best klu dapat b'tungku...dulu lia guna batu sungai yg mak bidan bagi...sbb kat kg lia payah nak jumpa batu sungai ni....

selamat melihat 'dunia luar' heheee..klu lama dok umah ni bila sesekali dpt keluar mmg seronok kan... ;) brp agaknya berat hakeem di usia sebulan..? nampak montel tu...pipi tembam...ptt lah abg long suka kiss kiss yer... :D

~Siti Hajar~ said...

Eina btungku pakai batu hidup yer, sy pakai tungku besi tu, mesti sedap kan pakai batu hidup, xde lah panas sgt, sedap2 ajekan..

Amboi Hakeem gaya cam btungku sndiri je...hehe

eima said...

kite pun ade beli jugak tp tak guna pun ... sbb panaskan kt iron .. tak panas2 ... lambat pastu bahye klu tetiba c abg dtg berlari ...ngeri

MrS. F!zA said...

hihihi dh pndai pegang tu..trgt darwisy dlu pgg botol susu msa umo 2hri..ekeke

~aSHa~ said...

eheheh pandainye dia tungku sendiri...sweet betul jari comey tu....

tapi cepat sejuk kan tuam tu

::NureeN:: said...

pandainyerr bb hakeem pegang sndri.. betol eina, nureen suka batu original dr yg beli :)

Izan Ishak said...

jadi betul si model kecik tu bertungku sama ye eina...