About

Tuesday, December 20, 2011

.: berBaKti paDa taNah yaNG seJemput cuMa ..hee :.

Salam Selasa..
mama masih bersiaran ye..belum ada tanda2 mau bersalin..ngee =P

sedia maklum tok kedah arif dah sampai KL ni..
on Saturday lagi..seronok arif toknye datang sini..
tapi semalam balik dari umah pengasuh..
Tok Kedah takde kat rumah..

pagi tadi pun bertanya lagi..
"Tok ane?"

"Tok kt umah abang ijat la..
esok2 Tok mai umah arif balik eh.."

sementara mama belum bersalin ni, dan sementara kakak mama (dinors family) tengah cuti2..
Tok Kedah lepak kat sana dulu..
lagipun kat sana, ada cucunye bertiga tu..(abang mirul, kakak ain & ijat)
boleh la bermanja2 kat sana dulu kan..
turn arif, nanti..time mama bersalin nanti..hee ^_^

ooh berbalik pada tajuk
aktiviti petang Ahad..Berbakti pada tanah..hee~
ada tanah sejemput..sebelah parking kereta..
walaupun umah tinggi, ada la tanah sedikit..sbb mama dapat tempat parking kereta paliiiing tepi..
so, bleh la menanam sket..alaaaa tanam serai je..

Hasil kerjasama si abah & Tok kedah..
beli cangkul kecik comel jer..bleh la.. ^_^

p/s lepas ni, takyah beli serai lagi, boleh cabut je di sini..lalala..kalau beli ..rasanya 3 batang 30sen kan ke 50 sen..huu.. ^_^

9 comments:

ch@ said...

mujur la dapat parking tepi, sejemput pun dpt gak tanam cili ke, serai ke. rajin pula mak akak (eh btl kan?) tu menolong hubby akak. heheee. takde lak pics arif.

sama berdebar menanti baby baru.

ct rahani said...

bagus berbudi pd tanah ni kan kak.. ade hasilnya.. sy pun dh berangan2 duk umah bawah nanti nk bercucuk tanam gak.. hiks..

fieda said...

bagus....aktiviti yg berfaedah..

|| NaFiRaa || said...

x rugi kalo rajin cucuk tanam nih kan~

Nad @ MamaZakwan said...

kami pun tanam sendrik serai..
harap nak beli...hemm mahai la!

hajarus said...

luas juga tu mamalieyna... mula2 tanam serai, pastu leh tanam daun pandan, daun kari, pokok limau purut kan... :)

Imah Dinor said...

mmg suka tanam menam ni....kat rmh rawang pun ada sikit jer tanah bleh le nak tanam nak guna harian ni....

Dilla Ady said...

dilla pun da planning siap2 kalu da pindah umah esok, nk rajin bercucuk tanam..tpi rajin ke masalahnye? huhuhu..

~aSHa~ said...

50 sen...nanti2 naik lagi la kot