About

Tuesday, June 14, 2011

.: seTeLah SeHariaN beRjaLan, baLik mintAk urut..ekeke :.

Salam hari selasa...
semalam kan ada cakap..ada kisah sekembalinya kami dari
sesi jalan2 seharian tu..

apa kisahnya..?
kisahnya, dak arif la...kepenatan kakinya..
penat berjalan agaknya..
yang jadi mangsa si abah la..
hikhik...bleh plak arif suruh si abah tolong urutkan kakinya..
dah cam gaya orang tua dah..

lenguh kaki banyak berjalan
pastu pandai pulak suruh urutkan..
urut sesaja cannot..kena pakai minyak angin tau..
dan si abah melayan ajerr...

dan sekarang kdg2 jadi habit lak..
terbaring memalam depan tv..
suh kita urutkan kaki..
haih..pelan2 mama bisik..'suruh abah'..
menurut pulak dia..
sanggup tunggu si abah walau si abah tengah mandi time tu..
nak si abah jugak yang urut..ngeee..

bagus2x..tak kaco mama..hee~
layan kan sket si abah yang didera si anak sendiri tuk mengurut kakinya..hee~

haih cam org tuee...lenguh2 kaki cenggitu..hee~



muka macam penat giler...tapi feel sebenarnya..
sebab si abah tengah urut kaki..sedap la tuh!
mama pun tak suruh abah urut2 kaki mama tau hari tu..
arif lak lebih2x.. ngee ^_^

p/s teringat zaman kecik2 dulu...selalu pijak2 belakang tok..bukan pijak derhaka yee..pijak sebab nak ilangkan sakit pinggang tok...asal dengar suara tok memanggil je, memasing dah cuba nak ngelat..tapi takleh ngelat, salah sorang mesti kena..hee~ kenangan... ^_^


19 comments:

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

ala, comelnya dia... pandai minta urut. ligat sangat berjalan ke tu?

Ena said...

camdak irfan jugak.. siang kemain lgh main tak hengat bila malam merengek2 sbb lenguh2 badan..

iduraz said...

hamboi siap mintak urut kaki yerk..cm org beso

LiLy @ MumMyQiStInA said...

ALOLO..KEMAIN LG BOS KECIK NI YER..
DH PANDAI DH MINTA URUT..NK GUNA MINYAK ANGIN JUGA TU..HEHE.. :D

eima said...

hahaha abg fahim pun tak pandai mintak urut cuma pandai mintak isi ubat je ....
arif² kemain lagi ek....

Myra Jay said...

Alahai pandainya si comel minta diurut..
Kecik2 dah pandai lenguh lak tu :)

MrS. F!zA said...

ekeke..igtkan mama yg mtk urut..rupanya arif ye.. dh pndai dah..hihihi tklama lg darwisy pon cmtu lah ni..skrg asyiklah mtk kipas n gosok belakang time tido..huh

~~*Lady Salwa*~~ said...

Amboi, seronok dia diurut ye... hehe

Memang best kalo pas penat berjalan ada orang tlg urutkan kaki gitu... :)

LYAfrina said...

sedapnyer kena urut,,, lega sebadan...

nureen said...

manja dak arif ni yerr... yg si elly plak bkn mintak urut suka minta tolong garukan.. mcm2 feel kan ;p

alimaz kembara terasing said...

teringat kecik2 dulu selalu mak suruh pijak pinggang dia.....

zaidah said...

masa bermain tak ingat penat..bila balik rumah mintak urut...ciannyer dia..nasib baik abah pandai urutkan....

Nur Hawa Mohd Zin said...

seronoknya dia dapat urut kaki...muka memang letih betul tu kak

maszmadi said...

sedapnya dapat urut kaki... pandai ariff yerk..

Dilla Ady said...

acha paling tak suke kena urut..sakit die ckp..nk taruk minyak yuyi tu lagi la...melalak2 mcm ape...padahal kejenye kembung jek tapi tak mo buh minyak..camne angin nk kuar kan..

bagus ar arif...pandai mintak urut..huhu

Bionic women said...

budak2 sekarang semuanya bijak kan???
Dhiya [un sekarang pandai mintak di urut ler, picit kepala ler..macam2 ag ler..

semua perangai org tua budak2 sekarang ni pandai tiru

hyazz said...

ahahaaa... sian nyer dia... penat yerr...meh sini acik tolong picit meh...sian nyer... tersenyum biler ank2 kecil mengadu canggini

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said...

sian dia penat ek, kita sebab tu la suka balqis dok dalam stroller sebab takut penat plus takut terlepas pandang hilang plak balqis...tu yang dah besaq pun dok dalam stroller di tambah plak dengan sememangnya balqis ni malas berjalan..

ch@ said...

hahahahaha kelakar arif. oni blm pandai reQuest lagi. mak dia je selalu reQuest. nnt arif upah pijak belakang ayah ye.