About

Wednesday, May 18, 2011

.: suDah keMbaLi but feeLing UnHappy .. :.

As salam semua..

waaa macam lama sungguh tak jengah sini..
and lama sungguh tak jalan2 umah kengkawan..
mama sudah kembali ke bumi Kuala Lumpur ni..
but feeling not sooo happy..
coz why?

my arif demam panas..
start malam tadi..
sebelum ni tanda2 dah ada masa kt johor, dah kasi ubat..
then, nampk cam ok, cerdas aktif~

but elok je sampai KL ni, malam tadi..
huuu~ panas badannya mencanak naik..
paling tinggi 39.0 darjah malam tadi..
jap turun, jap naik suhu badannya..
dan sekarang 39.5! mama jelumkan dengan air asam jawa + lap2 badannya..

arif sleep sekarang ni, kejap lagi ke klinik..
abah bawakkan..
hope arif cepat sihat...huuu~

...Dia...

bila demam, arif lagi senyap dari biasa..
cuma bila dia tersedar time mama lap2 badan..
dia merengek..sejuk agaknya..
tapi almost..arif diam bila demam..
lagi mama risau..
macam sekarang, suhu badan tinggi..
tapi dia tidur dengan nyenyaknya..
jap lg ke klinik..huu~

sihat cepat ye arif sayang...huu~

p/s today terpaksa EL, tak rela nak hantar anak yg tgh demam panas ke rumah pengasuh, haiih mmg tak patut la kan..huu~

33 comments:

~aSHa~ said...

cepat2 dak arif sihat ye nak..

eima said...

aku pun sama klu fahim demam .. risau .. mmg tak brape nk tido mlm ..kejap bgn check suhu kot naik ...

tp alhamdulillah dah dekat 2 bulan lebih fahim tak demam .. cuma batuk ngan selsema je memanjang serang...

arif nk tumbuh gigi lagi kot..
semoga arif cepat sembuh ...

Ena said...

sian arif..

moga cepat baik ye sayang..

Izan Ishak said...

moga arif cepat sembuh ye eina.

3 budak kecik pun tgh demam kat umah ni~

mummy_ayu said...

musim la sekarang nie...cuaca kejab panas, kejab ujan....
semoga arif cepat sembuh..leh main2 mcm biasa...memang risau kalu anak demam...

MrS. F!zA said...

get well soo dear arif! insyaallah..

*tulah kita pon kalo anak demam mmg tk htr rumah pengasuh..tk smpai hati..

♥SyilaSyira♥ said...

sadis jek tgk muka hero yg selalu aktif terlantar mcm tu...semoga arif cepat sembuh yek...

Nadiah Sidek said...

moga arif cepat beransur pulih..

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said...

ala siannya dia, kita kalo balqis demam panas pun mesti EL punyer, tak sanggupkan...moga cepat sembuh k

Anonymous said...

alla siannyer sayang abah, assalamualaikum.............walaikumsalam..............

eB ezrin said...

tgh musim nih sbb jerebu...
get well soon dear arif... alahaiiii...

LiLy @ MumMyQiStInA said...

siannye Arif..

Moga cepat sembuh ye sayang..

~Siti Hajar~ said...

sian yer ayep, cuaca xmenentu skrg ni sama tu, kat cni cuaca dok panas terik tiba2 turun hujan lebat, pelik kan..??? dah 2 3 hr camtu...huhu

Nmpk muka ayep cam ada bintik2 tu ruam ke?

Sga ayep cepat sembuh yer...

Mamamya said...

alahai..arif demam pulak...mungkin penat sgt lah tu...anak2 kat umah ni pun baru baik demam semuanya n stil batuk2 lagi....

cpt baik yer sayang....iena jgn lupa pantau suhu badannya tu yer...bahaya demam panas ni....

hajarus said...

moga arif cepat sihat yer dear...

♥MiZz-siHa♥ said...

get well soon yea....

dinor's family said...

la ayip demam ye,m,njang pun demam ni, selsema lg,harap2 demam ada makna..he..he..cepat sembuh ayip ye..

etiey.com© said...

musim sekarang ni... kalau tak kebah juga cepat2 je abwa g spital... sekarang ni macam2 kan.. sian ariff

Zue AnnaLeeya said...

klu anak demam jer, mmg tak snang duduk kita kan??? nak htr ke taska lagilah... akak pon akan amik EL...

moga ayep cpat sembuh...

ita cutevirus said...

siannyer ariff...
gamaknyer demam nak berteman kot..
huhuhuuh..
anyway arif, get well soon ya!!

zaidah said...

semoga ayep cepat sembuh yer....memang cian bila tengok anak demam....ayep sama macam adam bila nak jelum mesti merengek kesejukkan...bila badan dia tu panas...cuba eina mandikan dia kat bilik air..zai selalu buat macam tu...cepat reda kepanasan badannyer

mamashikin said...

alahai abang demam plak yer...moga cepat sembuh yer..skrg ni mmg musim demam panas lah..anak sy pun jap jap ok..jap jap demam...

~~*Lady Salwa*~~ said...

siannya arif... perubahan cuaca agaknya...

moga cepat sembuh ye arif...

mrs.spicy said...

sekarang ni panas sangat kan. masa kiteorang jalan2 haritu pon takut maryam demam bila balik kl. sekali husband yang demam. maryam ok jer. xpelah dedi die demam, orang tua demam ni tak risau sangat. kalau budak2 takut. get well soon ayep. =)

Hanis Azla said...

bila anak2 demam mmg selalu jd tak aktif dan senyap aje.. mmg tak sedap hati aje kita tgk.. harap2 arif cepat sembuh..

nureen said...

moga arif cepat sembuh yerr... gd boy

Rai said...

bahayanya sampai 39.5..bagi makan vitamin c banyak2..saya dgn anak2 kalau demam suhu tinggi makan vitamin c turun suhu..

get well arif

♥Azie♥ said...

MOGA AYEP CEPAT SEMBUH YER,,,,AMIN3X

Fieza79 said...

moga cpt sihat ye arif...baru balik bercuti dh demam pulak...mmg rasa tk best je kan...

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

siannya.....
moga arip cept sembuh ya..sayu je ati auntie tgk arip camtu..:-(

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

kesian..muka pun nampak merah...cepat sembuh ye sayang

Bionic women said...

semoga arif kembali sihat dan ceria.
kesian lak tengok dia camtu..
sekarang ni ramai budak demam kan..cuaca kurang elok..huhu

Kasih Ibu said...

get well sonn dear...kesian tgk budak2 bila demam, melepek je...