About

Tuesday, May 24, 2011

.: seRonoKnya di KamPung buat abaNg LonG :.

seronoknya abang long kalau balik kampung..abang long refer to arif lah ye..
kang ada yang tak faham plak..ngee..

seronoknye sebab... ada kawan, ada kawasan lapang, ada aktiviti tuk dibuat !
bleh bermain bersama2....suka sangat dia....
pandai berkawan...tak hiraukan langsung dah si mamanya ke mana..huu~
bila ada kawan, dan dapat bermain..

salah 1 aktivitinya.. day 3@ 15 mei ...

bermain pasir bersama kak long nana... (beza 3 tahun nih)



...ada anak jiran memerhati dari kejauhan...'gegirl'..nama panggilannya..hee ~

tekun dan bersungguh ~

ooh sorang lagi anak SIL...ni kak Caca..beza +- setahun dari arif...


itu saje nak abadikan hee~

p/s piccas kredit to si abah yang take over kerja mama, snap2 aktiviti si anak..harapkan mama, takde lah ye..hee~

23 comments:

SURIA AMANDA said...

oho...bestnya main pasir anak2...kudis nanti...

Dilla Ady said...

ooo..skang abahnye amik alih jadi photographer ye..bez ar, abah sporting..

wahhh..da jadi abang long ye skang...sweet!

zaidah said...

ayep main pasir nak bina rumahlah....hehehe

MrS. F!zA said...

uit..mentang2 kt bandar susah jmpa pasir ye..ekekeke.. budak2 mmg suka main pasir kan

Ena said...

HIHI..
BEHNYER..

SAMA LA NGAN ANAK2 ENA TU.. KALO BALIK KG MEMG SANGAT SUKA.. NAK2 KALO ADA SEPUPU SEPAPATNYA BALIK SAMA.. MEMG TAK HERAN LA KAT KAMI DAH.. HIHI..

Izan Ishak said...

kat kg ni mmg anak2 biar lepas bebas kan eina. biarlah dia nak main apa pun. sume boleh~

♥SyilaSyira♥ said...

bestnya main pasir, cam tepi pantai plk

MamaYatie said...

budak2 kalo jumpa pasir mmg tak sah tak main..korek,ceduk, tuang sana sini..huhu

eB ezrin said...

wahhhhh.... byk cacing la ariff... auntie bobop nanti ;p

LYAfrina said...

kalo kat bndar, jgn harap nk sentuh pasir pon susah kan.. ni dpt pluang..main puas2..

ch@ said...

abangLong sedang meningkatkan skill2 utk bermain dgn adik nanti.

teringat zaman kekecik dulu, kat kampung, berkubang dalam sungai, tangkap pepatung, cari biji saga, cari biji getah. kalau kat rumah sendiri harusla main tanah. hahaha. cetak kuih.

dinor's family said...

suka ayip main dgn kakak ye..minggu ni abg ijat pulak kg main pasir....

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

if kt kg terengganu, rafiq sy tak kasi men pasir sbb selalu jumpe taik kucing..ceh

Hanis Azla said...

bestnya arif.. dah mcm main pasir tepi pantai pulak..

wanrosmi@gmail.com said...

samalah ngan Qis..masa memula sampai kat Kg..geli nk pijak tanah..sekali dh berbulan2 dh..nah amik ko..turun ketanah x pakai slipar dh..siap main siram2 pasir ngan cousin dia..

sarah-najwan said...

budak2 dpt pelunag gtu gak..pe lagi..sakanlah main pasir..kalu kat rumah kita sdiri..mana ada nk main gtu...hehhehe

NurShahFamily said...

main pasir pun bawa bekalan ke hehehehe... nak makan basuh tangan dulu tau...
teringat time kecik2 dulu hikhikhik

~Siti Hajar~ said...

amboi abg long kusyuk main pasir, xpndg camera lgsg...syok la dpt main pasir kt KL dok atas langit, xde pasir2 nih..dh dpt main la puas2...hehe

nieda said...

bestnya kt kg..nampak segar je pemandangan

munna said...

sejuk je nampaknya kat kampung mamalieyna...

Gieyana said...

sm stail ngan Nureen kalau balik kg nie..main pasir..hihi

Ummi Salsabila said...

sporting abah lyn and ambil gambar anak2.patut dicontohi cmni..;)

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said...

bukan main lagik anak bujang ni dok korek pasir ek, dah besaq nanti leh la jadi arkitek k