About

Wednesday, May 4, 2011

.: BeLi ayam Free teLor kt daLam..hee :.

suatu hari beli ayam tua (ayam yang liat tu..) untuk buat soto..
sekali...dapat free telur ayam sebijik betul2 kat dalam karung perut ayam tu..
ngee..tak pernah jumpa sebelum ni..

macam pelik jer.. ^_^

ayam dah kena sembelih tapi terisi telur yang belum sempat keluar dari isi perutnya..
bentuknya sempurna macam telur yang biasa kita beli..

..tak pernah terjadi, itu yang rasa pelik tu..hee..

kengkawan pernah terjumpa gini tak?..hee..~

p/s ayam tua sangat sesuai untuk buat kuah soto ..
sebabnya isinya pejal..yumyumyum.. ^_^


25 comments:

ejaMaria said...

sian ayam tu... tak sempat nak bertelur dah kena semelih... :p

Umi Izz said...

huhuhu, tak penah nampak cenggini.. huhuh

MrS. F!zA said...

k.ina..dlu kt kpg selalu atok sembelih ayam ada telur kt dalam..

*kalo ayam beli ada telur kt dalam tk yah ragu2 dah tu telur tiruan kan..ekekeke

mummy_ayu said...

kira pakej la nie..he he he..

iduraz said...

mak kiter pernah dapat telur cenggini sekali..memang dh jadi keras telurnya..

rose --{@ ibuRafiq @}-- said...

ya Allah..mcm2 la mek na ni..ahahahahha

dulu2 kat kg..biasala jumpe if semebelih ayam yg dibela..tapi tak penah lak beli ayam dpt camni..sbb sy mmg suka suh org tu potong siap2..eheheh

mek da ©™ said...

waaaa ajaib ni kikiikiki special kes

bintangku said...

Pernah jgk dpt klu beli ayam tua. Telur yg dr kantung tu biasanya kulit nipis skit dr telur yg dah kuar, cerah skit. Itu yg perasan lar, tak tau lar klu salah tgk lak.

[-suziey-] said...

waaaa xpnh jmpa camni..bertuah ieyna dpt jmpa..hiks..untung yek..ekeke:D

~Siti Hajar~ said...

beli 1 percuma 1...haha

Ayam tua tu blh btelur lg eh? sian xsempat nk keluarkan telurnye tu, tp ok jgk, sapa beli ayam tu dpt la telurnya...

Telur tu eina mkn x?

aNaYaNa said...

huhu..tak pernah la pulak dapatnya..alahai..tapi cam sedih pulak ayam tu..mati sebelum sempat melahirkan..teeheee

Izan Ishak said...

kalau dulu kat kg, biasa jumpa gini. tapi kalau beli ayam kat kedai tak pernah dpt lagi...

sian kat ayam tu ye...tk sempat bertelur~

LYAfrina said...

siyes.. 1st time tgk ni.. xtau ada kejadian camni. semuanya kuasa allah swt..

eB ezrin said...

masyaallah... knaper eB raser sedih biler tgk telur tuh yer?... alahai

dinor's family said...

pelik lak rasanya,tp tgh ngandung ni xelok kita tegur benda2 pelik,harap ni pekara biasa je...lain kali jgn d tegur benda pelik2 ni....

cik hani said...

xpenah jupe..

kagum dengan kuasa Allah

eima said...

penah ..ayam kg....
sembelih nk masak ..tp telur tu lembik lagi belum keras .....

etiey.com© said...

hehhehehehhe... kelakar pun ada tengok gambarnya

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

pernah jumpa gak..betul kak ina ayam tua memang sedap buat soto

hyazz said...

pernah gak dulu... tpi masa tu kulit nye lom keras lagi... biasa la...dah jd ayam xsmpt cakap nk bertelor dah kena potong...hehehe

♥MiZz-siHa♥ said...

xpenah jmp lg..leh mkn ke telur tu?

Iela Fazielah said...

ila pernh jumpa gak.. ms tu kecik2 dulu..mak slalu bl ayam telur kat pasar nak msk rndang utk lauk nasi lemak...

Dilla Ady said...

dilla tak makan ayam tua..rasenye pelik dan hanyir2..huhu..

dulu penah gak tgk ayam ade telur camni..tp tak la sebesar nih..kecik jek..

MamaRifqy said...

haahhaaa..kelakar lak!! tak pernah lakk!!

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said...

uit tak pernah jumpa la telur dalam ayam camtu, mesti ayam tu tak dan nak bertelur dah kena sembelih...hu..hu..